کتاب آنچه خود گفت

Ancheh Khod Goft
(روایت امام موسی صدر از زندگی و اندیشه های خود)
کد کتاب : 46274
مترجم :
شابک : 978-6005676822
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 97
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب آنچه خود گفت اثر امام موسی صدر

آنچه خود گفت روایت امام موسی صدر از زندگی و اندیشه هایش است که با ترجمۀ مهدی فرخیان منتشر شده است.
این کتاب شامل متن مصاحبه ۱۱۰ دقیقه ای است که امام موسی صدر در نیمه دوم دهه هفتاد میلادی با خانم مونا مکّی انجام داده است.
هدف مونا مکّی از این مصاحبه، نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد خود درباره امام و شیعیان بوده است. امام در این مصاحبه از خانواده و کودکی و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و هجرت به لبنان و وضعیت آن زمان ایران و لبنان و تلاش ها و اقدامات و دستاوردهای خود سخن می گوید.
این مصاحبه حدودا یک سال پیش از ربودن امام در لیبی یعنی دقیقا در کوران چالش های ایشان برای ساختن لبنانی نو و به دور از فرقه گرایی ضبط شده است.
از همین رو، منبعی ارزشمند و معتبر برای تحقیق به حساب می آید؛ چون امام در این گفت وگو از اندیشه و دیدگاه های خود، برنامه ریزی و تلاش همه جانبه برای ساختن جامعه و توانمندسازی شیعیان و تعایش و زندگی و همکاری ادیان و فرقه های مختلف و نیز رفع حرمان و بی سوادی و تبعیض گفته است.
مرکز الإمام السید موسی الصدر للأبحاث و الدراسات در بیروت پس از مکتوب سازی این مصاحبه و افزودن مجموعه ای از تصاویر، آن را در قالب کتابی با عنوان کلمه هو قائلها در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد و حال ترجمه فارسی آن با عنوان آنچه خود گفت در موسسهٔ تهران منتشر شده است.
آنچه خود گفت؛ سند محکم و دقیق برای درک ساختار و شالوده های رهبری امام صدر است.

کتاب آنچه خود گفت

امام موسی صدر
سیّد موسی صدر (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ در قم – ربوده شده در ۱۰ شهریور ۱۳۵۷ در لیبی) روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود. او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به‌شمار می‌رفت. صدر در میان برخی شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است.او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد. در حالی که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از اسارت او در زندان‌های لیبی می‌داد. احم...