کتاب پرسش های مهم زندگی

Philosophy: Principles and Problems
مبانی و مسائل فلسفه
کد کتاب : 47826
مترجم :
شابک : 978-6226913508
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پرسش های مهم زندگی اثر راجر اسکروتن

این دیدگاه شخصی یک منتقد و متفکر مشهور به فلسفه است. راجر اسکروتون در آن بر ایده‌ها و استدلال‌هایی تمرکز می‌کند که او را به سمت موضوع جذب کرده و توجه او را به خود جلب کرده است. او تلاش می‌کند نشان دهد که چگونه فلسفه نه فقط به پرسش‌های فکری، بلکه با زندگی در دنیای مدرن مرتبط است.

فلسفه - «عشق به خرد» - را می توان به دو طریق بررسی کرد: با انجام آن، یا مطالعه چگونگی انجام آن. راه دوم برای دانشجویان دانشگاه آشناست، که خود را با بزرگترین مجموعه ادبیاتی که تا کنون به یک موضوع اختصاص داده است، مواجه می‌کنند. این کتاب از الگوی قدیمی‌تری پیروی می‌کند. سعی می کند با انجام آن فلسفه را آموزش دهد. اگرچه نویسنده به فیلسوفان بزرگ و به ویژه کانت و ویتگنشتاین که بیشترین تأثیر را بر تفکر او داشته اند، اشاره می کند، اما راهنمای قابل اعتمادی برای استدلال های آنها ارائه نمی دهد.

کتاب هیچ تلاشی برای ارائه تاریخچه یا بررسی موضوع ندارد. در عوض، خود را به عنوان راهنمای خواننده ای که آماده است تا یک سرمایه گذاری شخصی در فلسفه بسازد، ارائه می دهد. هدف آن زنده کردن فلسفه است.

کتاب پرسش های مهم زندگی

راجر اسکروتن
راجر ورنون اسکروتن (Roger Scruton) (متولد ۲۷ فوریه ۱۹۴۴) فیلسوف بریتانیایی در زمینه زیبایی‌شناسی و فلسفه سیاسی است.راجر اسکروتن از مخالفان سرسخت علم گرایان از یک سو، و مارکسیست‌ها از سوی دیگر است. از نظر او علم به تنهایی قادر به حل تمام مشکلات بشر نیست، از طرف دیگر او به علومی مانند روانشناسی فرگشتی توجه دارد و از این رو مفاهیمی مانند مهندسی اجتماعی یا برابری طلبی محض را نیز برنمی‌تابد. به عنوان مثال وی در دفاع از علوم انسانی و نقد علم (طبیعی) گرایان می‌گوید «تفسیر ف...