کتاب حقوق اساسی

Constitutional Law
کد کتاب : 48159
شابک : 978-9645997173
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حقوق اساسی اثر منوچهر طباطبایی موتمنی

حقوق اساسی از شاخه های علم حقوق است که در آن به ساختار حکومت و روابط دولت با شهروندان پرداخته می شود. حقوق اساسی که حقوق سیاسی نیز خوانده می شود، کلیه قواعدی است که وضع و شکل حکومت یک ملت را معین نموده، اعضای رئیسه و قوای مهمه مملکت را تشکیل می دهد و همچنین روابط متقابله قوای مزبور را بیان کرده و حدود آنها را نسبت به افراد ملت معلوم می کند، در تعریفی دیگر حقوق اساسی یکی از شاخه های مهم حقوق است که اختصاصا به روابط سیاسی بین فرمانروایان و فرمانبران می پردازد.
حقوق اساسی در قالب دو درس حقوق اساسی 1 با ضریب 2 و با عنوان کلیات حقوق اساسی و حقوق اساسی در نظامهای حقوقی دنیا و حقوق اساسی 2 با ضریب 3 و با عنوان شناخت حقوق اساسی ایران در مقطع کارشناسی در رشته حقوق تدریس می شود.
در این کتاب سرفصل های درس حقوق اساسی یک تشریح و توضیح داده شده است، که پس از کتاب استاد فقید شریعت پناه به عنوان منبع درسی این درس دانشگاهی مورد استقبال قرار گرفته است.
کتاب پیش رو در دو قسمت کلی : 1) مبانی و کلیات حقوق اساسی 2) رژیم های سیاسی مهم معاصر تدوین و نگارش یافته است.

کتاب حقوق اساسی

منوچهر طباطبایی موتمنی
منوچهر مؤتمنی طباطبایی (زادۀ ۱۳۰۳ در تبریز - ) حقوقدان و وکیل اهل ایران است.منوچهر مؤتمنی طباطبایی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر خود سپری کرده و در سال ۱۳۲۱ به دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۲۴ با ارائه رساله‌ای با موضوع «سیستم تمرکز و عدم تمرکز اداری» زیر نظر کریم سنجابی موفق به کسب درجه کارشناسی حقوق قضایی شد. مؤتمنی طباطبایی در سالهای تحصیل در فرانسه در زمینه تاریخ حقوق نیز مطالعاتی داشته و مدرک دیپلم این رشته را اخذ نمودند و پس از بازگشت ...
دسته بندی های کتاب حقوق اساسی