کتاب لاکان - هیچکاک

Everything You Always Wanted to Know about Lacan
کد کتاب : 48505
مترجم :
شابک : 978-9643116958
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

آنچه همیشه می خواستید درباره لکان بدانید
Everything You Always Wanted to Know about Lacan
اما میترسیدید از هیچکاک بپرسید
کد کتاب : 98913
مترجم :
شابک : 978-9647387828
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 375
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 902
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب لاکان - هیچکاک اثر اسلاوی ژیژک

یک اثر هنری مدرنیستی بنا به تعریف «غیرقابل درک» است. به عنوان یک شوک عمل می‌کند، به‌عنوان برهم زدن ضربه‌ای که رضایت روزمره ما را تضعیف می‌کند و در برابر ادغام شدن مقاومت می‌کند. با این حال، کاری که پست مدرنیسم انجام می‌دهد کاملا برعکس است: او معتقد است که محصولاتی با جذابیت انبوه هستند. هدف درمان پست مدرنیستی این است که خانه داری اولیه آنها را بیگانه کند: "فکر می کنید آنچه می بینید یک ملودرام ساده است که مادربزرگ شما در دنبال کردن آن مشکلی ندارد" با این حال، بدون در نظر گرفتن تفاوت بین علامت و سینتوم/ساختار گره بورومین/این واقعیت که زن یکی از نام‌های پدر است... شما کاملا نکته را از دست داده‌اید!' اگر نویسنده‌ای هست که نامش مظهر لذت تفسیری «بیگانه‌کردن» پیش پاافتاده‌ترین محتوا باشد، او آلفرد هیچکاک است (و - انکار آن بی‌فایده است - این کتاب بی‌نهایت در این جنون شریک است).
در این کتاب فوق‌العاده از مطالعات موردی، هیچکاک روی کاناپه تحلیل‌گر قرار می‌گیرد، زیرا مشارکت‌کنندگان آن شور و شوق بی‌نظیر و جریان تئوریکی را در کل آثار هیچکاک، از پنجره عقبی تا روانی، به عنوان نمونه‌ای از آشنایی زدایی «پسامدرن» به ارمغان می‌آورند. با شروع از این فرض که «همه چیز معنا دارد»، محتوای روایی ظاهری و رویه‌های رسمی فیلم‌ها تحلیل می‌شوند تا تکثیر غنی مکانیسم‌های ایدئولوژیک و روانی در کار را آشکار کنند. اما هیچکاک اینجاست تا خواننده را به سمت ملاحظات «جدی» مارکسیستی و لاکانی در مورد ساخت معنا سوق دهد. این کتاب به موقع، تحریک آمیز و اصیل، مطمئنا به نقطه عطف مطالعات هیچکاک تبدیل خواهد شد.

کتاب لاکان - هیچکاک

اسلاوی ژیژک
اِسلاوُی ژیژِک (Slavoj Žižek) (زادهٔ ۲۱ مارس ۱۹۴۹) فیلسوف، روان‌کاو، نظریه‌پرداز، جامعه‌شناس، منتقد فرهنگی و سیاست‌مدار اسلوونیایی است.او در لیوبلیانا به دنیا آمد و دکترای فلسفه‌اش را از دانشگاه لیوبلیانا دریافت کرد. در سال ۱۹۹۰ به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری از سوی حزب لیبرال دموکرات اسلوونی معرفی شد. ژیژک فیلسوف و نظریه‌پرداز انتقادی است که بخش عمدهٔ کارش در سنت فلسفی هگلی، مارکسیسم و نیز روانکاوی لاکانی است. او فعالیتهای چشمگیری در زمینهٔ نظریهٔ سیاسی، نظریه ف...
قسمت هایی از کتاب لاکان - هیچکاک (لذت متن)
می توان به بازی تنیس مشهور دیگری اندیشید، به فیلم آگراندیسمان ساخته آنتونیونی. در فیلم مذکور، گروهی از مردم مشغول بازی تنیس بدون توپ هستند؛ و در آخر فیلم، دیوید همینگز به بازی آن ها وارد می شود، آن هم با دنبال کردن و آوردن توپی که وجود ندارد. او بازی ای را می پذیرد که در آن جایگاه ابژه خالی است، دقیقا به مانند بازی های اجتماعی که می تواند بدون جسد نیز ادامه یابد. توهم است که با بزرگ کردن عکس می توان رد ابژه [ در این جا جسد ] را دنبال کرد، این که آگراندیسمان کردن عکس می تواند ابژه را به چنگ آورد و تصاحب کند. اما همه چیزی که می توانستیم ببینیم حاشیه های محو شده ابژه ای توهم انگیز بود که صبح روز بعد دیگر وجود نداشت.