کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

Acceptance and Commitment Therapy
(مجموعه ای ازمقیاس ها)
کد کتاب : 49696
مترجم :
شابک : 978-9642247981
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 239
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد اثر جوزف سیاروچی

“درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (Acceptance and Commitment Therapy; ACT)” یکی از درمان های موج سوم رویکرد شناختی رفتاری است که هدف اولیه ی آن، افزایش کیفیت زندگی از طریق کاهش تاثیر راهبردهای کنترل ناموثر و هم چنین حمایت از تغییر رفتاری مبتنی بر ارزش ها می باشد. این هدف با استفاده از تمرین های تجربه ای که انعطاف پذیری روان شناختی را هدف قرار می دهد به دست می آید و هم چنین در این راستا، معتقد است که آسیب روانی با تلاش برای کنترل یا اجتناب از افکار و هیجان های منفی همراه بوده و بر این مساله که بیمار باید مشغول زندگی کردن باشد، تاکید دارد. مولف در کتاب حاضر با بهره گیری از گفتاری ساده و روان مخاطب را در زمینه ی درمانی مذکور یاری کرده و مقیاس ها بیان شده در متن را بر اساس بیش ترین ارتباطی که با فرایند ACT دارند، طبقه بندی کرده و هر یک را به طور مفصل تشریح می کند و در نتیجه اطلاعات بسیار مهم و موثری را از مشکلات و ناهنجاری های روان شناختی از قبیل اضطراب، هیجان و .. ارائه می دهد. اثر حاضر دربرگیرنده ی 6 بخش اصلی تحت عناوین زیر می باشد که در ادامه به شرح مختصری از هر یک می پردازیم:
اجتناب / پذیرش، 2. تفکر کژکار / آمیختگی، 3. خود آگاهی / آگاهی از احساسات، 4. روشن سازی ارزش / تلاش برای هدف / گرایش به عمل، 5. مقیاس های ACT برای جمعیت های خاص، 6. مقیاس های ACT کلی

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

جوزف سیاروچی
جوزف وی سیاروچی، دکترای تخصصی، استاد انستیتوی روانشناسی مثبت و آموزش در دانشگاه کاتولیک استرالیا، و از نویسندگان کتاب "از ذهن و زندگی خود خارج شوید" برای نوجوانان و نوجوان پر رونق می باشد.
دسته بندی های کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد