کتاب سلام دنیا

Hello World
(انسان بودن در عصر ماشین، درایت و تیزهوشی در عصر شبکه های اجتماعی و الگوریتم ها)
کد کتاب : 50157
مترجم :
شابک : 978-6226310833
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

نامزد جایزه کتاب علوم جامعه سلطنتی سال 2018

نامزد جایزه کتاب غیر داستانی بیلی گیفورد سال 2018

معرفی کتاب سلام دنیا اثر هانا فرای

کتاب «سلام دنیا» اثری نوشته «هانا فرای» است که نخستین بار در سال 2019 انتشار یافت. «فرای»، استاد ریاضیات در «کالج دانشگاهی لندن»، از مخاطبین دعوت می کند تا تأثیر الگوریتم ها بر زندگیشان را مورد توجه قرار دهند. او توضیح می دهد که الگوریتم ها چه هستند—«به شکل ساده، مجموعه ای از دستورالعمل های منطقی که چگونگی انجام یک عملکرد را نشان می دهند»—و به کاربردهای مختلف آن در کمک به انسان ها برای اتخاذ تصمیم های بهتر و افزایش امینت اجتماعی می پردازد، از جمله در عرصه پزشکی، قضایی، هنر، و حمل و نقل. «فرای» بیان می کند که مهم ترین دغدغه در مورد یک الگوریتم، میزان هوشمندی یا پیچیدگی فنی آن نیست، بلکه قابل اتکا و قابل اعتماد بودن افرادی است که کنترل آن را در اختیار دارند.

کتاب سلام دنیا

هانا فرای
هانافرای (Hannah Fry‎؛ زادهٔ ۲۱ فوریهٔ ۱۹۸۴) ریاضی‌دان، سخنران عمومی، و پدیدآور اهل بریتانیا است. تحقیقات وی روی الگوهای رفتاری انسان‌ها مانند قرار گذاشتن و نحوه کار ریاضی روی این الگوهاست.
نکوداشت های کتاب سلام دنیا
An intriguing take on a timely topic.
پرداختی جذاب به موضوعی بهنگام.
Publishers Weekly Publishers Weekly

One of the best books yet written on data and algorithms.
یکی از بهترین کتاب هایی که تا کنون درباره دیتا و الگوریتم ها نوشته شده است.
Times Times

It offers one of the clearest explanations of a complex subject.
این کتاب، یکی از گویاترین توضیح ها در مورد موضوعی پیچیده را ارائه می کند.
Financial Times

قسمت هایی از کتاب سلام دنیا (لذت متن)
نخستین وظیفه شما در برنامه نویسی این است که برنامه ای بنویسید تا روی صفحه نخست کامپیوتر، متن خاصی مانند «سلام دنیا» ظاهر شود. این روش متداول به دهه 1970 میلادی برمی گردد که «برایان کرنیگان» آن را به عنوان دستورالعمل آموزشی در کتاب مشهور برنامه نویسی خود گنجاند. این کتاب برنامه نویسی و عبارت «سلام دنیا» در تاریخ کامپیوتر بسیار مهم تلقی می شوند.

در آن زمان، ریز-پردازنده ها وارد عرصه تولید و بهره برداری برای عموم مردم شدند و سپس توانستند از کامپیوترهای قدیمی دارای امکانات و توانایی های محدود، سبقت بگیرند و به کامپیوترهای شخصی امروزی تبدیل شوند که صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس دارند.

«برایان کرنیگان» سال ها بعد درباره الهام گرفتن برای نوشتن این عبارت مشهور به خبرنگار مجله آمریکایی «فوربس» توضیح داد. «کرنیگان» کارتونی را تماشا کرده بود که یک تخم مرغ را نشان می داد و جوجه ای که تازه از پوسته خود خارج شد، هنگام تولدش می گفت: «سلام دنیا!» بنابراین، هنگام اختراع برنامه کامپیوتری این عبارت به ذهنش خطور کرد.