کتاب چه بود و چه شد

Because Internet
(زبان در تصرف اینترنت)
کد کتاب : 35587
مترجم :
شابک : 978-6226983518
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب چه بود و چه شد اثر گرچن مک کالک

کتاب «چه بود و چه شد» اثری نوشته «گرچن مک کالک» است که اولین بار در سال 2019 انتشار یافت. این کتاب با کاوش در جنبه هایی گوناگون (از نشانه گذاری و املا تا «ایموجی ها» و «گیف ها»)، ساختار «زبان اینترنت» را به شکلی پرجزئیات، جذاب و دقیق تشریح می کند. نویسنده برای مخاطبین نه چندان آشنا با این حوزه، مقدمه ای جامع بر زبان شناسی مدرن را ارائه می کند که شامل تاریخی از نوشتار محاوره ای و اثربخشی های اجتماعی زبان می شود. «مک کالک»، گرایش ادامه دار به زبان غیررسمی و خلاصه شده را مورد بررسی قرار می دهد و بیان می کند که دریافت ایمیل از غریبه ها، مثل «یک بازی چند-نفره بی پایان برای حدس زدن این موضوع است که فرستنده پیام به چه نسلی تعلق دارد.» نویسنده همچنین به بررسی زبان تصویری «میم ها» می پردازد.

کتاب چه بود و چه شد

گرچن مک کالک
گرچن مک کالک یک زبان شناس اینترنتی اهل کانادا است. او در وبلاگ خود ، و همچنین پادکست Lingthusiasm (که با لورن گاون همکاری می کند) تجزیه و تحلیل زبانی از ارتباطات آنلاین مانند الگوی رفتاری اینترنتی ، شکلک و پیام رسانی فوری را ارائه می دهد. او به طور منظم برای Wired می نویسد. در سال 2019 ، او کتابی در زمینه زبانشناسی اینترنتی منتشر کرد.
نکوداشت های کتاب چه بود و چه شد
A funny and fascinating examination of the evolution of language in the digital age.
پژوهشی طنزآمیز و شگفت آور درباره تکامل زبان در عصر دیجیتال.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Internet nerds will relish this informative book.
نردهای اینترنت از این کتاب آموزنده به وجد خواند آمد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Useful, engaging, and enjoyable.
مفید، جذاب، و لذت بخش.
Science

قسمت هایی از کتاب چه بود و چه شد (لذت متن)
وقتی به زبانی می اندیشیم که دشوار است، معمولا یاد سخنرانی های عمومی که اوج می گیرند یا شعری می افتیم که احساسات ما را تحت تأثیر قرار می دهد؛ شطرنج زبان. مدت زیادی است که می دانیم این نوع زبان را چگونه روی صفحه ها نمایش دهیم، اساسا پیش از اختراع رایانه ها.

چیزی که سخت تر است، راه رفتن زبان است: ما گفت و گوهای معمولی را یاد گرفتیم و فراموش کردیم که آن را یاد گرفته ایم. در همان زمان، داشتیم راه رفتن را می آموختیم و نمی دانستیم که در حال آموختن شیوه راه رفتن هستیم. به همان صورت که ما هنگام سخن گفتن، به حرکات دست و سر یا لحن صدایمان چندان توجه نمی کنیم تا زمانی که بخواهیم آن ها را در دستگاه های الکترونیکی، تقلید کنیم.

اما ما همان مسیری را طی کرده ایم که انسان ها نسل ها است در آن مسیر قرار دارند؛ اگر شما می خواهید قوانین شطرنج را بدانید، می توانید به کتابی مراجعه کنید که همه آن قوانین را فهرست کرده است. ولی گفت و گو متفاوت است: هنجارهای آن، انعطاف پذیرتر هستند و از مذاکره ای مداوم بین دو طرف گفت و گو نشأت می گیرد. و به ویژه، زمانی که نوبت به مکالماتی می رسد که از طریق فناوری صورت می گیرد، هنجارهای آن دستخوش تغییرات بسیاری می شود.