کتاب افسانه های صحرا

Desert Tales
کد کتاب : 52029
شابک : 978-9641216599
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب افسانه های صحرا اثر عبدالصالح پاک

این کتاب که از زبان سوم شخص بیان شده است، شامل 16 افسانه زیبا از ترکمن صحرا است که از زبان حیوانات بیان شده و بعضی حماسی، عاشقانه و بعضی از افسانه ها نیز پند و اخلاقیات را در بر می گیرد.
بخشی از این افسانه ها به صورت شفاهی جمع آوری شده و برخی نیز در کتاب های موجود به زبان ترکمنی توسط نویسنده به فارسی برگردانده شده است.
هر یک از افسانه های این کتاب، بخشی از حسات فرهنگی و جلوه ای از سبک تفکر و نگاه قوم ترکمن ایران به مقولۀ هستی و زندگی است. هر چند زادگاه اصلی افسانه ها خیال زایندۀ نوع بشر است و به نقطه ای از جهان تعلق ندارد؛ اما افسانه های این کتاب نشان دهندۀ خاستگاه ها، آرزوها، شکست ها و شادی های قوم ترکمن است.
گفتنی است عبدالصالح پاک که حدود 20 سال به جمع آوری افسانه های ایرانی مشغول است، تاکنون کتاب های متعددی در این زمینه تألیف کرده است. "دختر چوبی"، "روباه آواز خوان"، "55 افسانه ترکمنی برای نوجوانان" و ... از جمله تألیفات این نویسنده در حوزه کودک و نوجوان است.

کتاب افسانه های صحرا

عبدالصالح پاک
عبدالصالح پاک نویسنده , مترجم متولد ۱ آذر ۱۳۴۱ در بندر ترکمن است.وی دارای دیپلم اقتصاد است و کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان بوده است.