کتاب زندگی سراسر فهم مسئله است

Life is all about understanding the issue
مسئله و مسئله شناسی در علوم اجتماعی و انسانی ایران
کد کتاب : 52059
شابک : 978--6226304580
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 409
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگی سراسر فهم مسئله است اثر نعمت الله فاضلی

"زندگی سراسر فهم مسئله است" اثری است به قلم "نعمت الله فاضلی" که در آن "مسئله و مسئله‌شناسی در علوم اجتماعی و انسانی ایران" را مورد بررسی قرار می‌دهد. تمامی محققین و دانشجویانی که در پروژه‌های تحقیقاتی و نگارش پایان نامه و رساله مشغول هستند، می‌توانند از کتاب "زندگی سراسر فهم مسئله است" به قلم "نعمت الله فاضلی" بهره‌مند شوند چرا که این کتاب، راهنمای انجام پژوهش‌های مسئله‌محور است.
اثر پیش رو، نخستین کتابی است که به طور مستقل، موقعیت و بحث مساله را در پروسه‌ی پژوهش در قالب یک کتاب جداگانه تجزیه و تحلیل می‌کند. حتی معادلی برای کتاب "زندگی سراسر فهم مسئله است" به این شکل، به ندرت در زبان انگلیسی یافت می‌شود. "نعمت الله فاضلی" همچنین سعی کرده است تا با استفاده از نثر روان و صریح و علاوه بر آن، بیان روایی و مردمی، مضامین گیج کننده و پیچیده‌ی نظری و فلسفی را توضیح دهد و روان بودن و شیرینی گفتار، از ویژگی‌های مهم این کار است.
"نعمت الله فاضلی" در اثر پیش رو، تماما به موضوع مساله، می‌پردازد و این کار مستلزم طرح یک مشکل و سوال، به چالش کشیدن و مقابله با آن است. او در کتاب "زندگی سراسر فهم مسئله است" است، موضوع "مسئله و مسئله‌شناسی در علوم اجتماعی و انسانی ایران" را مطرح کرده و می‌کوشد ابعاد و وجوه مختلف آن را به روی مخاطب باز کند. مطالب با توضیح مسئله شروع می شود و سپس به کارکردهای متعدد آن، از جمله اینکه چیست، چرا وجود دارد و چگونه می توان آن را حل کرد، پرداخته می‌شود. موضوع دیگری که در این کتاب به آن پرداخته شده، مساله‌ی آموزش است. مطالعه‌ی "زندگی سراسر فهم مسئله است" به قلم "نعمت الله فاضلی" به هر کسی که به جامعه شناسی و علوم انسانی علاقه دارد توصیه می‌شود.

کتاب زندگی سراسر فهم مسئله است

نعمت الله فاضلی
نعمت‌الله فاضلی (زاده ۱ شهریور ۱۳۴۳، اراک) انسان‌شناس و نویسنده ایرانی است. فاضلی استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از سال ۱۳۹۱ تاکنون بوده‌است. او دکترای خود را در رشته انسان‌شناسی اجتماعی از مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن در سال ۱۳۸۳ اخذ کرد. فاضلی آثار متعددی در حوزه انسان‌شناسی، مطالعات فرهنگی، مطالعات شهری و فرهنگ ایران معاصر تألیف و ترجمه کرده‌است. کتاب‌هایی مانند تجربه تجدد، تاریخ فرهنگی ایران مدرن، فرهنگ و شهر، مردم‌نگاری س...
دسته بندی های کتاب زندگی سراسر فهم مسئله است
قسمت هایی از کتاب زندگی سراسر فهم مسئله است (لذت متن)
«نوع علوم اجتماعی که می توان به آن پرداخت به رابطه ای بستگی دارد که با جهان اجتماعی و در نتیجه به جایگاهی مربوط می شود که ما آن را اشغال می کنیم» (بوردیو ۱۳۹۴: ۳۲). این جمله را از آلبر کامو در دفترچۀ کلمات قصارم نوشته ام : «آنچه هستید و آنچه در فکر دارید را در نوشته های تان نشان دهید». می خواهم در اینجا که آغاز پژوهش است و به پیش گفتار اختصاص دارد، به این توصیۀ کامو عمل کنم. تمام این اثر روایتی است از آنچه هستم یا شاید دقیق تر بگویم «آنچه باید باشم» ولی نیستم و در ذهن و ضمیرم می دانم و می خواهم این گونه باشم.