کتاب کاپیتالیسم: آرمان ناشناخته

Capitalism, the unknown ideal
کد کتاب : 53298
مترجم :
شابک : 978-6227719000
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 560
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب کاپیتالیسم: آرمان ناشناخته اثر آین رند

پایه های سرمایه داری که عامل فروپاشی دنیای مدرن است، درهم شکسته است. در کتاب «کاپیتالیسم: آرمان ناشناخته» نگاهی چالش برانگیز به جامعه مدرن توسط یکی از تحریک آمیزترین روشنفکران در صحنه آمریکا است.

این نسخه شامل دو مقاله از آین رند است که در نسخه گالینگور نیامده است: «تخریب اجماع» که دیدگاه‌های عینیت‌گرایان را در مورد ویتنام و پیش‌نویس ارائه می‌کند. و «مرثیه برای انسان»، پاسخی به بخشنامه پاپی Progresso Populorum.

این کتاب جایی است که آین رند سرمایه داری را با سیستم های حکومتی کنونی مقایسه می کند. او در آن به خوبی کارکرد همه چیز از سرمایه داری گرفته تا هر نظام مداخله گرایانه و کمونیسم را توضیح می دهد.

آین رند متولد 2 فوریه 1905 اولین رمان خود را به نام ما زنده ها در سال 1936 منتشر کرد. فلسفه منحصر به فرد رند، عینیت گرایی، مخاطبان جهانی را شگفت زده کرده است. مبانی فلسفه او در سه کتاب غیرداستانی، مقدمه ای بر معرفت شناسی عینی گرا، فضایل خودخواهی و سرمایه داری: آرمان ناشناخته بیان شده است.

کتاب کاپیتالیسم: آرمان ناشناخته

آین رند
آین رند با نام کامل آلیسا زینوفیونا روزنبام، زاده ی ۲ فوریه ۱۹۰۵ در روسیه و درگذشته ی ۶ مارس ۱۹۸۲ در آمریکا، رمان نویس، فیلسوف، نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس روسی-آمریکایی بود. رمان های پرفروش آین رند، سرچشمه و اطلس شورید، و نقش او در ایجاد و پیشبرد نظام فلسفی که خود آن را «عینیت گرایی» (آبژکتویسم) نام داده بود، بیشترین نقش را در به شهرت رسیدن وی داشته اند.او در یک خانواده ی بورژوای یهودی روس که در سن پترزبورگ زندگی می کردند به دنیا آمد. او بزرگترین دختر از سه دختر زینووی زاخاریویچ روزنبائوم...
نکوداشت های کتاب کاپیتالیسم: آرمان ناشناخته
One of the most revolutionary and powerful works on capitalism—and on politics—that has ever been published
یکی از انقلابی ترین و قدرتمندترین آثاری که در مورد سرمایه داری و سیاست منتشر شده است
Barron’s magazine

قسمت هایی از کتاب کاپیتالیسم: آرمان ناشناخته (لذت متن)
رویکرد ما را به بهترین نحو می‏توان در عبارتی که من در نخستین شماره‏ی روزنامه‏ ی ابژکتیویست (ژانویه‏ ی 1962) به کار بردم خلاصه کرد: «ابژکتیویسم جنبشی فلسفی است؛ چون سیاست شاخه‏ ای از فلسفه است، ابژکتیویسم از برخی اصول سیاسی- به خصوص اصول کاپیتالیسم لسه فر- به عنوان نتایج و کاربرد علمی و نهایی اصول بنیادی فلسفی خود حمایت می‏کند. ابژکتیویسم سیاست را هدفی مجزا یا مقدماتی یعنی هدفی که بتوان بیرون از زمینه‏ ی ایدئولوژیکی وسیع‏تری بدان دست یافت، تلقی نمی‏کند.» سیاست بر سه نظم فلسفی دیگر استوار است: متافیزیک، معرفت‏شناسی و اخلاق- بر نظریه‏ای در باب سرشت انسانی و رابطه‏ ی انسان با وجود. تنها بر چنین پایه‏ ای است که ما می‏توانیم نظریه‏ ی سیاسی منسجمی بنا کنیم و در عمل به آن برسیم... ابژکتیویست‏ها «محافظه‏کار» نیستند. ما در مورد کاپیتالیسم رادیکال هستیم؛ ما برای آن مبنای فلسفی مبارزه می‏کنیم که کاپیتالیسم فاقد آن است و بدون آن محکوم به فناست.» من می‏خواهم تأکید کنم که توجه ما در وهله‏ ی نخست معطوف به سیاست یا اقتصاد نیست، بلکه معطوف به «سرشت انسانی و رابطه‏ ی انسان با وجود» است - و ما از آن روی از کاپیتالیسم حمایت می‏کنیم که تنها نظامی است که برای زندگی موجودی عقلانی طراحی شده است. در این رابطه، میان رویکرد ما و مدافعان کلاسیک کاپیتالیسم و طرفداران مدرن آن تفاوتی بنیادی وجود دارد. آن‏ها- به دلیل قصور اخلاقی- با استثناهایی اندک مسئول نابودی کاپیتالیسم هستند. قصور اخلاقی عبارت‏ بوده است از ناتوانی یا عدم تمایل آن‏ها برای نبرد در جایی که باید مبارزه کرد: یعنی مبادی اخلاقی-فلسفی.