کتاب هنر چین

Chinese Art
کد کتاب : 53953
مترجم :
شابک : 978-9642322114
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر چین اثر مری تریگیر

مری تریگیرمتصدی موزه بریتانیا و مورخ هنر متخصص در هنر چینی بود. او در ووچانگ چین به دنیا آمد. او پس از تحصیل در دانشگاه بریستول و SOAS، دانشگاه لندن، به مدت سه سال در دانشگاه چین تدریس کرد. او سپس متصدی موزه فانگ پینگ شان دانشگاه هنگ کنگ بود و همچنین تدریس می کرد. او عضو کالج سنت کراس، آکسفورد، عضو آکادمی بریتانیا، و رئیس انجمن سرامیک شرقی از سال 1978 تا 1980 بود.
در کتاب «هنر چین» نوشته او، هنر چین طی دوازده فصل، در دوره‌های مختلف تاریخی بررسی شده است. در ابتدای کتاب گاه‌شمار توصیفی دوره‌های تاریخی، دودمان‌ها و فرمانروایان چین آورده شده سپس فصل‌های کتاب ذیل این عناوین سامان یافته است: "صنایع دوره نوسنگی؛ (حدود هزاره پنجم تا قرن هجدهم ق. م)"، "هنر رسمیو عصر مفرغ؛ (قرن هجدهم تا دوازدهم ق . م)"، "شان و تزیینات؛ (قرن دوازدهم تا سوم ق . م)"، "ملی‌گرایی و بیان‌گری؛ (قرن سوم ق . م تا سوم م)"، "تاثیر آیین بودایی؛ (قرن اول تا دهم م)"، "جهانی‌گرایی و بازیگری؛ (قرن چهارم تا دهم م)"، "فضا و یادمان سازی؛ (قرن دهم تا اوایل قرن دوازدهم م)"، "دربار و هنرهای بودایی چان؛ (اوایل قرن دوازدهم تا اوایل قرن چهاردهم م)"، "سنت و نوآوری؛ (قرن چهاردهم تا قرن پانزدهم م)"، "التقاط‌گرایی و نوآوری؛ (قرن پانزدهم تا قرن هفدهم م)"، "فردگرایی و فرق عادت؛ (قرن هفدهم تا هجدهم م)" و "جستجوگری و نابسامانی؛ (قرن نوزدهم تا بیستم م)". این مطالب که با تصاویر سیاه و سپید و رنگی همراه است با "کتاب شناسی گزیده"، "نقشه‌ها"، "فهرست تصاویر"، "توضیح چند اصطلاح"، "واژه‌نامه" و "نمایه" به پایان می‌رسد.

کتاب هنر چین

مری تریگیر
مری تریگر (11 فوریه 1924 - 17 دسامبر 2010) سرپرست موزه بریتانیایی و مورخ هنر متخصص در هنر چین بود. او در ووچانگ چین متولد شد.وی پس از تحصیل در دانشگاه بریستول و SOAS ، دانشگاه لندن ، به مدت سه سال در دانشگاه مرکزی چین تدریس کرد. او سپس مدرس موزه فونگ پینگ شان دانشگاه هنگ کنگ بود و همچنین سخنرانی می کرد. در سال 1961 او به موزه اشملین آکسفورد پیوست ، جایی که او دستیار نگهبان مجموعه چینی بود ، و سپس حافظ هنر شرقی ، 1987-1991. او از سال 1978 تا 1980 عضو کالج سنت کراس آکسفورد ، عضو آکادمی بریتانیا...