کتاب تکالیف بندگان نسبت به امام زمان (عج)

Takalif-e Bandegan
کد کتاب : 54811
مترجم : مهدی حائری قزوینی
شابک : 978-9649730103
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 584
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تکالیف بندگان نسبت به امام زمان (عج) اثر محمدتقی موسوی اصفهانی

این کتاب، قسمتی از کتاب شریف مکیال المکارم، اثر آیت اللّه سیّد محمدتقی موسوی اصفهانی است. کتاب حاضر، به معرفی و بیان هشتاد وظیفه و تکلیف از وظایف و تکالیف منتظران در زمان غیبت آن حضرت پرداخته است.
برخی از این تکالیف عبارتند از: تحصیل شناخت صفات و آداب و ویژگی های آن جناب، اندوهگین بودن در فراق آن حضرت، دعا در زمان غیبت، هدیه کردن نماز و قرائت قرآن، تقیه، سفارش یکدیگر به صبر در زمان غیبت، تهذیب نفس و پرهیز از شهرت، تعیین کردن وقت ظهور و تکذیب نمودن مدعیان نیابت خاصه، تأسی جستن به اخلاق و اعمال حضرت، حفظ زبان، گریستن و زیارت امام حسین علیه السلام، اهتمام در ادای حقوق برادران دینی و … نیز از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب آمده است.

کتاب تکالیف بندگان نسبت به امام زمان (عج)

محمدتقی موسوی اصفهانی
سید محمد تقی فقیه احمدآبادی، عالم، خطیب، و مجتهد در شب جمعه ۵ جمادی الاولی ۱۳۰۱ق در اصفهان متولد شد و در ۲۵ رمضان ۱۳۴۸ قمری درگذشت.پدرش سیّد عبدالرزاق بود و نسبش به امام موسی کاظم می‌رسید. فقط همین مقدار از شجرنامه اش بدست آمده‌است: محمدتقی بن عبدالرزاق بن سیّد عبدالجواد موسوی بن میرقاضی بن سیّد محمّد نائب الصدر بن میر محمّد تقی موسوی (وزیر شاه سلیمان صفوی و همسفر او در سفر خراسان و مشهد مقدّس). مادرش فاطمه یبگم از سادات خواجویی اصفهان بود که پس از زایمان وی، از دنیا رفت و در مقبره ...
دسته بندی های کتاب تکالیف بندگان نسبت به امام زمان (عج)