کتاب آشنایی با تاریخ ایران

Introduction to Iranian History
کد کتاب : 5625
شابک : 978-9643722128
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

عبدالحسین زرین کوب از تاریخ نگاران برجسته ایران است و آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. این آثار به دلیل بیان ادبی و حماسی تاریخ از آثار پرفروش در میان ایرانیان هستند.

معرفی کتاب آشنایی با تاریخ ایران اثر عبدالحسین زرین کوب

وقتی صحبت از تاریخ ایران می شود بدون شک نام عبدالحسین زرین کوب به عنوان نویسنده ای آگاه و توانا در عرصه تاریخ ایران در ذهن علاقمندان شکل می گیرد. نویسنده ای که با قلم درخشان خود تاریخ ایران را قبل و بعد از اسلام نشان می دهد و گذشته ایران را از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری بررسی می کند. این اثر شامل کنفرانس‌های وی است که در کلاس‌های خود تدریس می‌کرد و به بخش‌های قبل و بعد از اسلام تقسیم می‌شود.
او در این کتاب نه تنها به تحلیل و بررسی سلسله های موجود در ایران و تاریخ ساخته شده آن ها می پردازد، بلکه به شرح گذشته کامل ایران می پردازد. این ویژگی جامع و کامل، این کتاب را مورد تحسین بسیاری از دوستداران تاریخ قرار داده است.
عبدالحسین زرین کوب یکی از تاریخ نویسان برجسته و نامدار ایران است که کتاب های معروفی در تاریخ ایران و همچنین تاریخ اسلام نوشته است. این کتاب ها به دلیل بیان ادبی و حماسی تاریخ جزو پرفروش ترین آثار در بین ایرانیان است.

کتاب آشنایی با تاریخ ایران

عبدالحسین زرین کوب
عبدالحسین زرین کوب ادیب، تاریخ نگار، منتقد ادبی، نویسنده، و مترجم برجستهٔ ایران معاصر است. آثار او به عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی شناسی شناخته می شود. وی از تاریخ نگاران برجستهٔ ایران است و آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. این آثار به دلیل بیان ادبی و حماسی تاریخ از آثار پرفروش در میان ایرانیان هستند.زرین کوب بیش از چهار دهه در دانشگاه تهران، ادبیات فارسی، تاریخ اسلام و تاریخ ایران تدریس کرد و پس از انقلاب، با مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری کرد، از جمله این...