کتاب دشمن شدید

Doshmane Shadid
دفتر اول
کد کتاب : 56571
شابک : 978-6009604821
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دشمن شدید اثر مهدی طائب

جریان شناسی انحراف در تاریخ توسط یهود
این کتاب با رویکرد تاریخی و بصیرت‌ افزایی و رصد جریان حق و باطل و دشمن‌ شناسی تدوین شده‌ است. با شناسایی و شناساندن این جریان، ریشه جریانات جاری در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور روشن خواهد شد. اصل و اساس این پژوهش، برگرفته از تحقیقات و دروس تاریخ استاد محقق حوزه علمیه قم حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب است که به همت محققان ارجمند به شکل کنونی آماده شده است.

کتاب دشمن شدید

مهدی طائب
مهدی طائب (متولد ۱۳۳۸)، داماد غلامحسین حقانی و برادر حسین طائب (رئیس سازمان اطلاعات سپاه) و رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار است (این قرارگاه بعد از انتخابات ۱۳۸۸ جهت مقابله با جنگ نرم تشکیل شده‌است)، وی از منتقدین جریان‌هایی از قبیل اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی است.وی در سال ۱۳۵۳ تحصیلات حوزوی‌اش را در حوزهٔ علمیهٔ قم آغاز کرد. او طی جنگ ایران و عراق فعال بوده‌است و اکنون از فعالان پژوهش و دفاع از انقلاب اسلامی است. عمدهٔ فعالیت‌های وی در قالب نقد مخالفان یا منتقد...
دسته بندی های کتاب دشمن شدید
قسمت هایی از کتاب دشمن شدید (لذت متن)
یهودیان از مدینه تا دیوار قدس را مانع گذاری کرده بودند، زیرا اگر پیامبر قدس را می گرفت، سازمان یهود از رسیدن به آرزوی بزرگ خود که حاکمیت جهانی بود، ناامید می شد و آتش این فتنه بزرگ که جهان را در خود می سوزاند، خاموش می گشت. قدس مرکز اصلی آنها بود و در کتاب مقدس آنها اهمیت ویژه ای داشت. یهود برای جهانی شدن باید سه مرحله را پشت سر می گذاشت: فتح قدس، فتح نیل تا فرات و نهایتا فتح بقیه جهان. عده ای را باید بت و مشغولیت های کاذب و عده ای دیگر را با شراب، شهوت و پول ساکت می کرد. از این رو، مدتی که از حکومت "یوشع (ع)" گذشت و حاکمیت به مذاق بنی اسرائیل خوش آمد، انحراف ها آغاز و فاصله حاکمان از پیامبران بیشتر شد. تفکر حاکمیت بنی اسرائیل بر جهان در بین آنان لانه کرد و تفکر یهودی یا به تعبیر دیگر صهیونیستی را پدید آورد. تلاش انبیاء این بود که اینان را از این تفکر انحرافی، خارج سازند و به نیروی های مومن و مخلص تبدیل کنند. گرچه برخی تعریف اصطلاحی تاریخ را علم به حوادث گذشته بشری دانسته اند، اما واقعیت این است که این نگاه به تاریخ، نمی تواند در حال و آینده جوامع، مفید و موثر باشد. در حقیقت، تاریخ، علم به وقایع درس آموز و عبرت انگیز داشته و قوانین و سنن الهی حاکم بر آن وقایع است تا از آن وقایع و عوامل، درس عبرت گرفته شود و وضعیت موجود و آینده در جهت مطلوب تغییر یابد. این نوع نگاه به تاریخ، بصیرت افزا و راه گشای افراد و جوامع بشری است؛ به طوری که هیچ گاه، کهنه نمی شود و در گذشته باقی نمی ماند. در این رویکرد، گذشته چراغ راه آینده قرار می گیرد.