کتاب تبار انحراف 1

Tabar-e Enheraf
(تبارشناسی انحراف با محوریت یهود تا دوران قبل از خلفاء)
کد کتاب : 60911
شابک : 978-6222850760
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تبار انحراف 1 اثر مهدی طائب

پس از استقرار بنی‌اسرائیل در منطقهٔ قدس، دانش‌هایی که آنان در صحرای سینا از موسی آموخته بودند با تجربهٔ عملی همراه شد و مجموعه‌ای از توانمندی‌ها را در ایشان پدید آورد. اگر این توانایی‌ها در راستای تحقق اهداف انبیا به کار می‌رفت، این وعدهٔ خداوند تحقق می‌یافت که فرمود:

(ونرید أنْ نمنّ علی الّذین اسْتضْعفوا فی الْأرْض ونجْعلهمْ أئمّة ونجْعلهم الْوارثین)؛ و ما بر آن هستیم که بر مستضعفان روی زمین نعمت دهیم و آنان را پیشوایان سازیم و وارثان گردانیم.

بنی‌اسرائیل هم توان علمی داشتند و هم تجربه؛ تنها نیاز آنان قرین ساختن معنویت با قدرت بود. قدرت گاهی به‌سمت خواهش‌های نفسانی می‌رود و این با هدف الهی جمع‌شدنی نیست. قوم یهود رفتار حسد و آزمندی به زندگی دنیا شده بودند. (أمْ یحْسدون النّاس علی ما آتاهم اللّه منْ فضْله)؛ یا بر مردم به‌خاطر نعمتی که خدا از فضل خویش به آنان ارزانی داشته حسد می‌برند.

اگر انسان چنان در پی دنیا برود که از خدا دور شود، حرص (سیری‌ناپذیری)، حسد، و ترس او را فرامی‌گیرد. بنی‌اسرائیل تا هنگامی که در مسیر حق و خدا بودند به‌آسانی به حاکمیت دست می‌یافتند؛ چراکه توان اجرا و گسترش آن را داشتند. اما با پیدایش انحراف در بین آن‌ها هرم خواسته‌ها و مفاهیم معکوس شد.

کتاب تبار انحراف 1

مهدی طائب
مهدی طائب (متولد ۱۳۳۸)، داماد غلامحسین حقانی و برادر حسین طائب (رئیس سازمان اطلاعات سپاه) و رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار است (این قرارگاه بعد از انتخابات ۱۳۸۸ جهت مقابله با جنگ نرم تشکیل شده‌است)، وی از منتقدین جریان‌هایی از قبیل اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی است.وی در سال ۱۳۵۳ تحصیلات حوزوی‌اش را در حوزهٔ علمیهٔ قم آغاز کرد. او طی جنگ ایران و عراق فعال بوده‌است و اکنون از فعالان پژوهش و دفاع از انقلاب اسلامی است. عمدهٔ فعالیت‌های وی در قالب نقد مخالفان یا منتقد...
دسته بندی های کتاب تبار انحراف 1
قسمت هایی از کتاب تبار انحراف 1 (لذت متن)
خداوند بنی اسرائیل را بر جهانیان برتری داده بود و عنایت خویش را همواره بر ایشان نازل می کرد. خدای متعال نعمت ها و الطاف زیادی به آنان عنایت فرمود که از بردگی به قدرت و عزت رسیدند. می توان گفت خداوند این نوع و سطح از مواهب را برای سایر اقوام فراهم ننمود و از این جهت بنی اسرائیل را بر سایر اقوام برتری داد. بنابراین برتری بنی اسرائیل از جهت نعمت ها و الطاف ویژه ای است که خداوند برای آن ها قرار داده، نه برتری نژاد. البته بنی اسرائیل در مقابل این همه نشانهٔ آشکار از محبت و قدرت الهی، کفران و لجاجت و بهانه جویی را جایگزین شکر و عبادت خدا کردند. (سلْ بنی إسْرائیل کمْ آتیناهمْ منْ آیة بینة ومنْ یبدّلْ نعْمة اللّه منْ بعْد ما جاءتْه فإنّ اللّه شدید الْعقاب)؛۴۰۱ [ای پیغمبر] از بنی اسرائیل سوال کن ما چقدر آیات و دلایل روشن برای آن ها آوردیم. هرکس پس از نعمت هدایت که خدا به او داد آن را به کفر مبدل کند بداند که عذاب خداوند بر کافران بسیار سخت خواهد بود.