کتاب شکار تبهکار

Shekare Tabahkar
ده سال جستجو در پی بن لادن از 11 سپتامبر تا ابوت آباد
کد کتاب : 56661
مترجم :
شابک : 978-6004351478
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 404
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شکار تبهکار اثر پیتر ال برگن

پیتر ال برگن در کتاب شکار تبهکار به بررسی زندگی بن لادن در سال‌های پس از واقعه یازده سپتامبر پرداخته‌ و تعقیب و گریزها برای یافتن او را تصویر کرده است. وی همچنین عملیات سی و هشت دقیقه‌ای که با هدایت آمریکایی‌ها از پنتاگون‌ منجر به لو رفتن محل اختفا و مرگ بن لادن شد را نیز لحظه به لحظه توصیف کرده است.
این کتاب به شرح راهبردها و دستورات مقامات آمریکایی برای مقابله با بن لادن و حوادث پس از یازده سپتامبر پرداخته و تک تک آنها را شرح داده است؛ برای نمونه جورج بوش پس از فرو ریختن برج‌های دوقلو خطاب به مقامات سیا دستور داده بود که بن لادن را می‌خواهد، زنده یا مرده.
نویسنده این کتاب همچنین تحقیق کاملی در مورد ده روز پایانی زندگی بن لادن انجام داده و تلاش کرده تصویر گویایی از زندگی وی تا کشته شدن او در مقابل تلویزیون ارائه دهد. پس از کشته شدن بن لادن، نویسنده این سوال را مطرح کرده که آیا مقامات پاکستانی از حضور بن لادن در زیر دماغ خود آگاه بودند؟ سوالی که مقامات آمریکایی در همان ابتدا برای جلوگیری از تنش‌های بیشتر میان روابط این دو کشور هر گونه اطلاع مقامات پاکستانی از این موضوع را انکار کردند.

کتاب شکار تبهکار

پیتر ال برگن
پیتر برگن روزنامه نگار ، نویسنده و تهیه کننده آمریکایی است که به عنوان تحلیلگر امنیت ملی CNN و استاد در دانشگاه ایالتی آریزونا فعالیت می کند. وی اولین مصاحبه تلویزیونی را با اسامه بن لادن در سال 1997 انجام داد. مصاحبه ای که از CNN پخش شد ، اولین باری بود که رسانه های غربی با بن لادن مصاحبه می کردند. برگن در مینیاپولیس متولد شد و در لندن بزرگ شد. وی پیش از دریافت بورس تحصیلی آزاد به کالج نیو ، آکسفورد ، در سال 1981 در کالج آمپلفورت در یورکشایر شمالی تحصیل می کرد و در رشته تاریخ مدرن فارغ التحص...
دسته بندی های کتاب شکار تبهکار