کتاب شرح مثنوی - دفتر چهارم

Masnavi
سروده جلال الدین محمد بلخی، معروف به رومی
کد کتاب : 57171
شابک : 978-9644013928
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1389
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 25 اردیبهشت

معرفی کتاب شرح مثنوی - دفتر چهارم اثر علی اصغر حلبی

مولانا جلال الدین محمد بلخی، ملقب به مولانا، مولوی و رومی از بزرگترین شاعران پارسی زبان است. وی در عرفان و سلوک سابقه ای دیرینه داشت لکن اهل بحث و جدل در این زمینه نبود. او پس از ملاقات با شمس تبریزی آن چنان شیفته او گشت که درس و وعظ را رها کرد، به شعر و شاعری روی آورد و سروده های شورانگیز عرفانی به نظم در آورد. شمس تبریزی عالمی جهان دیده بود که دانش گسترده او در ادبیات، تفسیر و قرآن با توجه به اشعار مولوی غیر قابل انکار است. مثنوی از جمله آثار گرانبهای مولوی ست که حاصل پربار ترین دوران عمر اوست و برای بشر امروز پیام وارستگی و رهایی دارد. این کتاب در بردارنده سروده های مثنوی به همراه تفسیر آن هاست.

کتاب شرح مثنوی - دفتر چهارم

علی اصغر حلبی
دكتر «على‌اصغر حلبى » از محققان، مؤلفان و مترجمان پركار و كوشاى معاصر است. وى فرزند على‌اكبر است و در سال 1323 در اردبيل متولد شد.تحصيلات ابتدايى و متوسطه را همراه با مقدمات عربیت و فقه و اصول و منطق و فلسفه در مدارس قديم همان شهر پيش استادان فراگرفت. او داراى ليسانس فلسفه از دانشگاه تهران است، سپس چند سال براى ادامه‌ى تحصيلات عالى به دانشگاه ادينبوره [ادينبورگ] در اسكاتلند، سفر كرد و در سال 1359 از همان دانشگاه، درجه‌ى دكتراى فلسفه و فرهنگ اسلامى گرفت.
دسته بندی های کتاب شرح مثنوی - دفتر چهارم
قسمت هایی از کتاب شرح مثنوی - دفتر چهارم (لذت متن)
چیست تعظیم خدا افراشتن خویشتن را خوار و خاکی داشتن چیست توحید خدا آموختن خویشتن را پیش واحد سوختن گرهمی خواهی که بفروزی چو روز هستی همچون شب خود را بسوز