کتاب بنیادهای قرن آمریکا

Foundations of the American century
نقش بنیادهای فورد، کارنگی و راکفلر در اوج گیری قدرت آمریکا
کد کتاب : 59230
مترجم :
شابک : 978-9640021804
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 402
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بنیادهای قرن آمریکا اثر ایندرجیت پارمار

ایندرجیت پارمار روابط متقابل پیچیده، طرز فکر مشترک و تلاش های مشترک سازمان های دولتی و خصوصی با نفوذ را در ایجاد هژمونی آمریکا آشکار می کند. پارمار با تمرکز بر دخالت بنیادهای فورد، راکفلر و کارنگی در امور خارجی ایالات متحده، تحول آمریکا را از یک کشور "انزواگرا" به تنها ابرقدرت جهان، همه هم به نام مباشرت خیرخواهانه دنبال می کند.
پارمار در دهه 1920 با تأسیس این بنیادها و سیستم ارائه ی علمی از بالا به پایین، نخبه گرایانه، که بیشتر بر مدیریت تغییرات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی متمرکز بود تا حل مشکلات ساختاری جامعه مدرن، آغاز می کند. او با مشورت اسناد نادر و سایر مواد آرشیوی، بیان می‌کند که چگونه روشنفکران، دانشگاهیان و سیاست‌گذاران آمریکایی وابسته به این سازمان‌ها چنین نخبه‌گرایی را نهادینه کردند، که سپس به دستگاه سیاست خارجی ایالات متحده نفوذ کرد و به عنوان جوهره ی مدرنیته تلقی شد.
آمریکا امیدوار بود که جایگزین انگلیس در نقش هژمون جهانی شود و ظرفیت سیاسی، ایدئولوژیکی، نظامی و نهادی لازم را برای انجام این کار ایجاد کند، اما بنیادهای فورد، راکفلر و کارنگی به دور از هدف بودن، اغلب منافع ایالات متحده را به بهای دیگر ملل به پیش می بردند. پارمار با ترکیب مطالعات موردی بشردوستانه آمریکایی در نیجریه، شیلی و اندونزی، شبکه‌های دانشی را که سلطه ی آمریکا در قرن بیستم را تضمین می‌کنند، آشکار می‌کند.

کتاب بنیادهای قرن آمریکا

دسته بندی های کتاب بنیادهای قرن آمریکا
نکوداشت های کتاب بنیادهای قرن آمریکا
This scholarly treatment of institutionalized philanthropy is a good pick for students and researchers of history and political science.
این برخورد علمی با بشردوستی نهادینه شده، انتخاب خوبی برای دانشجویان و محققان تاریخ و علوم سیاسی است.
Library Journal Library Journal

a valuable resource for historians of philanthropy and U.S. foreign policy
منبع ارزشمندی برای مورخان بشردوستی و سیاست خارجی ایالات متحده
Philanthropy News Digest

قسمت هایی از کتاب بنیادهای قرن آمریکا (لذت متن)