کتاب تاریخ مختصر مرگ

A Brief History of Death
کد کتاب : 59582
مترجم : نصرا روزبه راد
شابک : 978-6222671181
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ مختصر مرگ اثر داگلاس جی دیویس

به عنوان انسان، مرگ – قطعیت و اجتناب ناپذیر بودن آن – ما را می بلعد. ما آن را موضوع ادبیات، هنر، فلسفه و دین خود قرار می دهیم. احساسات و نگرش‌های ما نسبت به فانی بودن و زندگی‌های احتمالی پس از مرگ ، از روزهای اولیه ی بشر بسیار تکامل یافته است. دبلیو ام اسپلمن با گردآوری این دیدگاه ها در این کتاب موضوعی و آموزنده، مرگ و مردن را از هر زاویه ای در سنت غربی مورد بررسی قرار می دهد و چگونگی درک و کنار آمدن انسان با پایان زندگی را بررسی می کند.
اسپلمن با استفاده از کار باستان‌شناسان و دیرینه‌انتروپولوژیست‌ها بررسی می‌کند که چگونه تفسیر بقایای فیزیکی به ما بینشی نسبت به دیدگاه‌های ماقبل تاریخ درباره مرگ می‌دهد. او چگونگی مردن انسان ها را در طول قرن ها، هم در علل مرگ و هم در دیدگاه اعمالی که منجر به مرگ می شود، ردیابی می کند. او سنت‌های بزرگ فلسفی و علمی غرب را که به زندگی پس از مرگ اعتقاد نداشتند یا هدف سوگواری را نمی‌دانستند، مورد توجه قرار می‌دهد، در حالی که نور تازه‌ای بر باورهای مذهبی عمده‌ای که در جهان باستان پدیدار شد، به‌ویژه توسعه قرن‌ها مسیحیت می اندازد. او سه رویکرد به معنای مرگ - نفی زندگی، تداوم در شکلی دیگر، و عدم گرایی - را از هر دو منظر دینی و سکولار-علمی بررسی می کند.
تاریخچه مختصری از مرگ که زمینه ای عمیق تر برای بحث های معاصر در مورد مسائل پایان زندگی و تنش بین طول عمر و کیفیت زندگی فراهم می کند، نگاهی روشنگر به روش های پیچیده ای است که انسان ها با مرگ و در حال مرگ روبرو می شوند.

کتاب تاریخ مختصر مرگ

داگلاس جی دیویس
داگلاس جیمز دیویس (زاده ۱۱ فوریه ۱۹۴۷) یک الهی‌دان، مردم‌شناس و استاد دانشگاه انگلیسی ولزی است که در تاریخ، الهیات و جامعه‌شناسی مرگ تخصص دارد. او استاد مطالعات دینی در دانشگاه دورهام است. زمینه های تخصص او همچنین شامل انسان شناسی، مطالعه دین، آیین ها و اعتقادات پیرامون مراسم تشییع جنازه و سوزاندن مرده در سراسر جهان، مورمونیسم و مطالعات مورمون است. علایق تحقیقاتی او هویت و باور و رهبری آنگلیکن را پوشش می دهد.
نکوداشت های کتاب تاریخ مختصر مرگ
A Brief History of Death has a great deal to offer: a historian-magpie’s collection of hundreds of engaging topics that readers can dip into.
تاریخچه مختصر مرگ چیزهای زیادی برای ارائه دارد: مجموعه ای متشکل از صدها موضوع جذاب که خوانندگان می توانند به آنها بپردازند.
Guardian Guardian

A rich and sweeping account of how death has reflected and shaped human life since pre-history.
گزارشی غنی و گسترده از چگونگی بازتاب و شکل دادن مرگ به زندگی انسان از پیش از تاریخ.
Raphael Hogarth

قسمت هایی از کتاب تاریخ مختصر مرگ (لذت متن)
یکی از عناصر مشترک در طول تاریخ مرگ این واقعیت بوده است که اجساد واقعی نیاز به تشییع دارند؛ مردگان خواستار توجه و بهبود بخشی اند. این امر با تجربه غرابت مرگ آغاز می شود، پدیده ای نشئت گرفته از سکون مرگ که زمینه ساز شکل گیری باورهایی می شود برای توجیه مرگ و آیین هایی برای کنارآمدن با آن. سکون بیش از حد مردگان آرامش زندگان را بر هم می زند. انسان ها حتی در خواب نفس می کشند، چشمانشان باز و بسته می شود و قلب هایشان می تپد. همین امر ماندگرایی مرگ را تامل برانگیز می کند و حضور این افراد ساکن را در میان زنده ها نابجا جلوه می دهد، افرادی که گاه از نظر آیینی ناپاک قلمداد می شوند. به همین منوال، مرده ها از قلمرو فعال زندگی زدوده می شوند.

به هیچ عنوان نمی توان گفت زندگی پس از مرگ برای آنانی که سی هزار سال پیش یا پیشتر می زیسته اند چه معنایی داشته است. فارغ از اینکه انسان های اولیه درکی از مفهوم زندگی پس از مرگ داشته اند یا نه، رفتار آیینی آنها با مردگان به قدرت نمادین اجسادی اشاره دارد که زمانی در سرزمین زندگان تاثیرگذار بوده اند. با گذشت زمان و بسته به باورهای دینی غالب و امکانات زیست محیطی، محبوبیت خاک سپاری و مرده سوزی کم و زیاد شده است.