کتاب تصویرگری در ادبیات دینی کودکان و نوجوانان

Illustration in the religious literature of children
کد کتاب : 60864
شابک : 978-6001217128
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 158
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب تصویرگری در ادبیات دینی کودکان و نوجوانان اثر جمال الدین اکرمی

باورهای دینی بخش بزرگی از فرهنگ ملت های گوناگون را در برمی گیرد. از آنجا که در سرزمین ما و به ضرورت تاریخ، پرداختن به ادبیات دینی بخش گسترده ای از گسترۀ کتاب کودک امروز را تشکیل می دهد، شناخت تاریخچۀ ادبیات و تصویرگری در عرصۀ ادبیات دینی کودک و نوجوان و آسیب شناسی آن یک ضرورت ناگزیر است.
همچنان که فرهنگ ها دچار دگرگونی و گاه آسیب های تاریخی می شوند، کتاب های کودک و نوجوان و تصویرگری آن ها نیز از چنین آسیب هایی مصون نمانده، و از ساده نگری و کوتاهی های غیرهنرمندانه در رنج است.
کتاب تصویرگری در ادبیات دینی کودکان و نوجوانان با رویکردی آسیب شناختی نوشته شده و همزمان به معرفی تصویرگران برجسته در این میدان می پردازد.

کتاب تصویرگری در ادبیات دینی کودکان و نوجوانان

جمال الدین اکرمی
من جمال اکرمی سال ۱۳۳۶ در سمنان به دنیا آمدم. کودکی‌هایم درکتابخانه کانون پرورش سمنان گذشت. سال ۱۳۵۵ به دانشگاه تهران رفتم و به تحصیل در رشته نقشه برداری و زبان فرانسه پرداختم. درسال ۱۳۵۶ به عنوان مربی نقاشی کانون پرورش در استان‌های گیلان و اصفهان مشغول کارشدم. پس از انقلاب در مجله کیهان بچه‌ها و سپس به عنوان معلم هنر در مدارس تهران کار کردم.در سال ۱۳۶۸ مجله کوشش را در کانون پرورش به راه انداختم و نخستین کتابم در همین سال به چاپ رسید. سال‌ها به عنوان مدرس هنر به مربیان نقا...