کتاب سربازان پیاده نظام

Pawn Sacrifice
کد کتاب : 62111
مترجم :
شابک : 978-6003263130
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 137
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب سربازان پیاده نظام اثر استیون نایت

قهرمان برای به دست آوردن هدف یا خنثی کردن برنامه ی حریف (بوریس اسپاسکی) دست به هرگونه تلاشی می زند از جمله اینکه فیشر اصرار می کند که در اتاقی کوچک و بدون تماشاگر و بی سر و صدا انجام شود و هیچ اهمیتی ندارد که ریچارد نیکسون و هنری کیسینجر مشغول تماشا در کاخ سفید هستند.
فیلمنامه ی پیش رو را می توان با الگوهای سفر قهرمان که نخستین بار توسط جوزف کمبل در کتاب قهرمان هزار چهره معرفی شد، مورد نقد و بررسی سینمایی قرار داد. در این الگو سه مرحله ی کلی جدایی، تشرف و بازگشت قابل ارائه است.
در مرحله ی نخست، قهرمان از دنیای عادی به دنیایی مرموز و ناشناخته سفرمی کند (سفر قهرمان)، در مرحله ی دوم شرح این رویدادهاست و در مرحله ی آخر بازگشت یا مرگ او در دنیای واقعی است که هر کدام از این مراحل با ذکر مثال هایی در فیلم قابل نمود است.

کتاب سربازان پیاده نظام

استیون نایت
استیون نایت (Steven Knight) ؛ زادهٔ ١٩۵٩ یک فیلم‌نامه‌نویس، و کارگردان اهل بریتانیا است.او نویسندهٔ فیلم‌نامهٔ تابو (۲۰۱۷)، چیزهای زیبای کثیف (۲۰۰۲) و قول‌های شرقی (۲۰۰۷) است و دو فیلمِ لاک (۲۰۱۳) و مرغ مگس(۲۰۱۳) و سریال دیدن (۲۰۱۹) را نوشته و کارگردانی کرده‌است.استیون نایت موفق شد برای نوشتنِ فیلم‌نامهٔ چیزهای زیبای کثیف در رشتهٔ بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی نامزد جایزه اسکار شود.او همچنین نویسنده و سازنده سریال پیکی بلایندرز هست.
دسته بندی های کتاب سربازان پیاده نظام