کتاب تاریخ ده هزار ساله ایران(4جلدی)

Tarikhe dah hezar sale Iran
کد کتاب : 62626
شابک : 978-9644060175
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1700
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 4

معرفی کتاب تاریخ ده هزار ساله ایران(4جلدی) اثر عبدالعظیم رضائی


«تاریخ ده هزار ساله ایران» را می‌توان همچون دایره‌المعارف جامعی درباره تاریخ، جغرافیا، سیاست، ادیان، عرفان، ادبیات و هنر ایران زمین دانست که علاقه‌مندان به تاریخ ایران و خصوصا نوجوانان و جوانان، دانشجویان. بی گمان شناخته شده‌ترین کتاب زنده‌یاد رضایی، مجموعه چهار جلدی «تاریخ ده هزار ساله ایران» است. در این کتاب، که بارها تجدید چاپ شده است، او تاریخ سیاسی و فرهنگی ایران را از سپیده دم تاریخ تا روزگار معاصر پی می‌گیرد و زمینه‌ای فراهم می‌آورد تا خواننده نمایی یکپارچه از دوره‌های تاریخ ایران به‌دست بیاورد و با حوادثی آشنا شود که بر این سرزمین گذشته است. نثر روان و ساده او نیز دشواری خواندن رویدادهای تاریخی را آسان می‌سازد و علاقه خواننده را برای دنبال کردن رویدادها بر می‌انگیزد.
این کتاب اثری است در چهار جلد درباره تاریخ سرزمین ایران از عهد باستان تا انقراض قاجاریه که با قلمی توانا علاوه بر ذکر تاریخ سیاسی، اجتماعی به تاریخ فرهنگی، ادبی و دینی نیز پرداخته و اثری جامع و کامل از آن ساخته است.
جلد نخست در نه فصل نظری کوتاه بر جغرافیای ایران باستان و سلسله پیشدادیان و تاریخ اسطوره ای، شاهان افسانه ای براساس شاهنامه فردوسی، مادها، هخامنشیان، اشکانیان تا پایان حکومت پارتیان است
جلد دوم در نه فصل از ساسانیان و ظهور اسلام، حمله اعراب به ایران، سلسله طاهریان، صفاریان، سامانیان تا انقراض آل زیار، جلد سوم در نوزده فصل از سلسله غزنویان، ایلخانیان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان تا انقراض صفویه، جلد چهارم در چهار فصل سلسله افشاریه تا انقراض قاجاریه. در پایان تمامی جلدها فهرست اعلام و مأخذ و منابع قید شده است.

کتاب تاریخ ده هزار ساله ایران(4جلدی)

عبدالعظیم رضائی
عبدالعظیم رضائی زادهٔ ۲ فروردین ۱۳۱۱ در یَبارَک، شهریار – درگذشتهٔ ۱۲ تیر ۱۳۸۷ در تهران) پژوهشگر در تاریخ ایران باستان بود.او دوران ابتدائی را در شهریار گذراند. در رشتهٔ علوم معقول و منقول از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی ارشد و در رشتهٔ حسابداری و زبان انگلیسی مدرک کارشناسی را دریافت کرد و همزمان پزشکیاری و زبان پهلوی را نیز آموخت. در سال ۱۳۳۰ به خدمت آموزش و پرورش در آمد. وی مدرک دکترای خود را در رشتهٔ ادیان از دانشگاه تهران گرفت. وی در سال ۱۳۸۵ از دانشگاه تاجیکستان دکترای افتخاری تاریخ...
دسته بندی های کتاب تاریخ ده هزار ساله ایران(4جلدی)