کتاب آموزش اپه

Epee combat manual
کد کتاب : 62972
شابک : 978-6006904252
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آموزش اپه اثر عباسعلی فاریابی

با توجه به گسترش ورزش زیبای شمشیربازی در سطح کشورمان ایران اسلامی و کسب مقام‌های متعدد بین المللی و همچنین برنامه‌ریزی‌‌های گسترده به منظور علمی کردن فرآیند آموزش فدراسیون، نیاز مبرمی به تدوین کتب آموزشی نوین به وجود آمده است. برای حصول به این هدف، فدراسیون شمشیربازی جهوری اسلامی ایران بنا دارد به منظور افزایش دانش، اطلاعات و بنیه‌ی علمی مربیان و بازیکنان تحت پوشش خود و همچنین سایر علاقه‌مندان به هنر شمشیربازی، به راه‌اندازی بخش انتشارات خود اقدام نماید. این امر سبب خواهد شد که تازه‌ترین یافته‌های علمی تخصصی جدید به صورت کتب فنی عرضه شده و در اختیار جامعه‌ی شمشیربازی قرار گیرد. تردیدی نیست که مربی‌گری مسئولیتی است بسیار دشوار و خطیر، و تجربه به تنهایی نمی‌تواند ضامن موفقیت یک مربی باشد. بنابراین، دسترسی به منابع گوناگون و متنوع علمی تخصصی می‌تواند در بالا بردن سطح کیفی و کمی مربیان ورزیده کمک شایانی نماید. ضمن این که ورزشکاران رده‌های مختلف تیم‌های ملی می‌توانند با مطالعه‌ی این منابع گام‌های موثرتری در زمینه‌ی بهبود قابلیت‌های تکنیکی، تاکتیکی، آمادگی جسمانی و توانایی‌های روانی خود برداشته و با افزایش دانسته‌های فنی خود بتوانند عملکرد بهینه ای در سایر میادین بین المللی عرضه کنند.

شمشیربازی ورزشی مهیج و به لحاظ فیزیکی و ذهنی طاقت‌فرساست، که می‌تواند فرصت مبارزه را، هم برای بانوان و هم برای آقایان در کمال امنیت فراهم سازد. پس از کسب مهارت در این رشته، بازیکن بدون توجه به سن از هنگام ورود به این رشته، مادام‌العمر از لذات آن بهره‌مند خواهد شد. شمشیربازی واقعا می‌تواند ورزشی برای تمام عمر باشد.

این کتاب یک برنامه‌ی آموزشی در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. هر موضوع به بهترین وجه عرضه شده است تا درک کاملی از بازی اپه را توسعه دهد، در عین حال یک استراتژی ساده‌ی گام به گام برای آموزش ایجاد کند. هدف این است که خوانندگان را در عرض چند روز به یک بازیکن اپه تبدیل کند. به گونه‌ای که آنان بتوانند از جنبه‌های گوناگون خشن مبارزه و برانگیختگی ذهن و بدن که برای این بازی ضروری است، لذت ببرند.

به نظر نویسنده، اپه یا شمشیر دوئل، سلاح برتر شمشیربازی است. قوانین بازی آن، با قراردادهای غیر واقعی و بیش از اندازه پیچیده، دست و پاگیر نشده است. با غرور می‌توان گفت که این کتاب صرفا درباره‌ی اپه بوده و هیچ اشاره‌ای به رشته‌های دیگر نکرده است.

کتاب آموزش اپه