کتاب نظریه برای تاریخ هنر

Theory for Art History
کد کتاب : 63377
مترجم :
شابک : 978-6005759839
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه برای تاریخ هنر اثر یائه امرلینگ

نظریه برای تاریخ هنر مقدمه‌ ای روشن و مختصر را برای سی شخصیت کلیدی نظریه معاصر فراهم می‌کند: چهار شخصیت پیشین اصلی - فروید، مارکس، نیچه و سوسور - و بیست و شش مدرن اصلی از آدورنو تا اسپیواک. این کتاب شامل مفاهیم کلیدی، بیوگرافی، بررسی آثار، کتابشناسی متون اولیه و کتابشناسی نقد ثانویه است.
این کتاب اقتباسی از نظریه برای مطالعات دینی، توسط ویلیام ای. دیل و تیموتی کی بیل است. تحقیقی روشن و عمیقا امیدوارکننده در مورد احتمالات تاریخ هنر و نظریه انتقادی توسط یکی از درخشان‌ترین نسل نوظهور مورخان هنر.
این ویرایش دوم توسعه‌یافته که برای آشکار کردن ارتباطات حیاتی بین تاریخ هنر، زیبایی‌شناسی و فلسفه معاصر نوشته شده است، راه‌های جدیدی را برای بازاندیشی روش‌شناسی و نظریه‌های هنر و تاریخ هنر ارائه می‌کند. این کتاب شامل یک بازنگری کامل از هر نظریه‌پرداز است. کتابشناسی به روز و قابل اعتماد در مورد هر کدام؛ مقدمه ای آموزنده در مورد پذیرش نظریه انتقادی در تاریخ هنر. و یک مقاله زیبا و اصیل درباره وضعیت تاریخ هنر و نظریه که به عنوان پس‌گفتار عمل می‌کند.
از مارکس تا دلوز، از آرنت تا رانسیر، تئوری برای تاریخ هنر برای استفاده توسط دانشجویان مقطع کارشناسی در دوره های نظریه و روش شناسی تاریخ هنر طراحی شده است، و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به دنبال مقدمه ای برای نظریه انتقادی هستند که آنها را برای درگیر شدن با منابع اولیه آماده می کند. و نیز محققان پیشرفته در مطالعات تاریخ هنر و فرهنگ بصری که خود به چگونگی تأثیرگذاری این دیدگاه ها بر روی عمل تاریخی هنر علاقه مند هستند.

کتاب نظریه برای تاریخ هنر

یائه امرلینگ
یائه امرلینگ (متولد: 1 ژوئن 1975، نیوهیون، کانکتیکات، ایالات متحده) استاد هنر مدرن و معاصر در کالج هنر + معماری در دانشگاه کارولینای شمالی، شارلوت است. او مدیر کالج هنر + برنامه افتخارات معماری است. در سال 2011 او استاد مدعو هنرهای معاصر در دانشکده هنر در VU آمستردام بود.
دسته بندی های کتاب نظریه برای تاریخ هنر
نکوداشت های کتاب نظریه برای تاریخ هنر
A lucid and profoundly hopeful inquiry into the possibilities for art history and critical theory by one of the most brilliant of the emerging generation of art historians.
تحقیقی روشن و عمیقا امیدوارکننده در مورد احتمالات تاریخ هنر و نظریه انتقادی توسط یکی از درخشان ترین نسل نوظهور مورخان هنر.
Donald Preziosi, Oxford University

قسمت هایی از کتاب نظریه برای تاریخ هنر (لذت متن)