کتاب تاریخ سیاسی هخامنشی

A Political History of the Achaemenid Empire
کد کتاب : 63724
مترجم :
شابک : 978-0050158722
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 514
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ سیاسی هخامنشی اثر محمد داندامایف

دکتر م. ا. داندامایف، خاورشناس و مورّخ روسی (شوروی) پس از مدتها پژوهش و استفاده از منابع گوناگون دست به نگاشتن این کتاب یعنی تاریخ سیاسی هخامنشیان زده است. وی کار خود را از همان آغاز یعنی تاریخ اقوام ایرانی پیش از شکل گیری امپراتوری هخامنشی شروع کرده و در سی و نه فصل شخصیت کوروش و پیدایش امپراتوری هخامنشی را مورد بحث قرار داده و آخرین فصل کتاب را با محمد اسکندر مقدونی و فروپاشی سلسله هخامنشی به پایان میرساند مطالعه اثر چنین مورخی که سعی داشته این تاریخ ژرف و پردامنه هر زمینه ها را بایی طرف بنگارد، بی شک برای ما سودمند و و خیر جالب است، ولی جا دارد که از همین آغاز به اطلاع خوانندگان باریک بین و صاحب نظر برسانیم مطالب این کتاب و اظهار نظرهایی که نویسنده ارائه می دهد، الزاما عقیده نـاشـر محترم و مترجم این کتاب نیست کوشش ما بر آن بوده است که تاریخ کهن سرزمین خود و پیدایش امپراتوری هخامنشی را که به نظر نویسنده و هر مورخ دیگری نخستین امپراتوری در تاریخ جهان بوده است به خوانندگان ارائه دهیم.
این کتاب در حقیقت اثری است تاریخی که بسیار مورد توجه مردم مغرب زمین قرار می گیرد که گرفته است اتفاق میافتد که ما در کشور خودمان کتابهایی به قلم نویسندگان بزرگ غربی درباره ادبیات و تاریخ کشور خود میخوانیم که با همه ژرف اندیشی ،نویسنده، بخشهایی از کتاب مورد پسند و تأییدمان قرار نمیگیرد، زیرا به قول عارف بزرگواری بی طرف بودن در نوشتن تاریخ اگر محال ،نباشد کاری است بی اندازه دشوار.

کتاب تاریخ سیاسی هخامنشی

محمد داندامایف
محمد عبدالقدیرویچ داندامایف (متولد ۲ سپتامبر۱۹۲۸؛ درگذشت ۲۷ اوت 2017) در روستای اونچوکتل داغستان به دنیا آمد. در ۱۹۵۲ او از دانشکده تاریخ سازمان تربیت معلم لنینگراد فارغ‌التحصیل شد. در طی سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۴ در داغستان به عنوان دبیر مدرسه مشغول به کار شد. طی سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۸ او تحصیلات تکمیلی اش را در مؤسسه تاریخ علوم آکادمیک شوروی در مسکو گذراند. از سال ۱۹۵۹ تا زمان درگذشت شان در مؤسسه شرق‌شناسی علوم آکادمیک روسیه کار می‌کرد. در ۱۹۹۷ او عضو آکادمی روسیه شد. تحقی...