کتاب استالین

Stalin
کد کتاب : 13952
مترجم :
شابک : 978-9642091553
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 680
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نخستین زندگینامه استالین
Stalin
بر پایه اسناد جدید تکان دهنده پرونده های مخفی روسیه
کد کتاب : 31336
مترجم :
شابک : 978-9644233784
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 938
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب استالین اثر ادوارد راژینسکی

اولین زندگی نامه ی استالین در مقیاس کامل که چیزی دارد که زندگی نامه های قبلی آن را به نداشتند: واقعیت ها. ادوارد رادزینسکی از دسترسی ممتاز به آرشیو مخفی روسیه برخودار شده بود ، تصویری ، بی رحم تر و خونریز تر از آنچه توصیف یا تصور می شود ، ترسیم می کند. استالین مردی بود که قدرت برای او همه چیز بود ، ترور برایش سلاحی مفید بود و فریب یک همدم ثابت.
همانطور که رادزینسکی درام دست اولی از تلاش حماسی استالین برای سلطه - ابتدا در درون حزب کمونیست ، سپس بر سر اتحاد جماهیر شوروی و جهان - روایت می کند ، او حقیقت حیرت انگیزی را در مورد این مرد که یکی از معجزه گرترین چهره های تاریخی است کشف می کند. فقط اکنون ، در دوره پس از اتحاد جماهیر شوروی ، می توان آنچه را که سرکوب شده بود ، گفت، درگیری طولانی مدت استالین با تروریسم به عنوان یک انقلابی جوان؛ اهمیت اساسی نقش معمولا اشتباه فهمیده شده ی او در پشت صحنه در طول انقلاب اکتبر، رابطه غالبا خصمانه او با لنین، جزئیات سازمان او برای ترور ، که به نمایش محاکمات بدنام شده ی 1930 منجر می شود. روابط پنهانی وی با هیتلر و چگونگی عقب نشینی آنها، و نقشه های ترسناک او قبل از مرگ وی برای اعزام یهودیان اتحاد جماهیر شوروی به اردوگاه های کار اجباری - معادل یک هولوکاست دوم بالقوه. رادزینسکی همچنین نگاهی صمیمی به زندگی خصوصی استالین دارد که با روابط آشفته او با همسرش نادژدا مشخص شده و شرایطی را که منجر به خودکشی وی شده است ، دوباره بازآفرینی می کند.
رادزینسکی همانطور که در "آخرین تزار" نیز این کار را انجام داده بود به طور هیجان انگیزی گذشته را به زندگی می آورد. در کتاب استالین معمای یکی از خوسردترین رهبران ، مردی که در جستجویش به دنبال قدرت مطلق هیچ چیز برایش مقدس نبود - و شاید بزرگترین قاتل جمعی در تاریخ غرب - حل می شود.

کتاب استالین

ادوارد راژینسکی
ادوارد استانیسلافوویچ رادزینسکی (به روسی: Эдвард Станиславович Радзинский) (زاده ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۶ در مسکو) نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و پژوهش گر روسی و نویسنده بیش از چهل کتاب تاریخی شاخص است.او کتبی تاریخی از زندگی نامه تزار نیکلای دوم، الکساندر دوم، راسپوتین و جوزف استالین بر اساس اسناد محرمانه از بایگانی مخفی روسیه و پژوهش های شخصی به رشتهٔ نگارش درآورده است.کتاب "استالین" رادزینسکی به گفتهٔ وی یکی از بزرگ ترین پروژه های تاریخ نگاری اش به شمار می آید.رادزینسکی برای نوشتن زندگی نامهٔ استا...
نکوداشت های کتاب استالین
Mr. Radzinsky's narrative is deeply personal. Driven by anger almost as bitter asAleksandr Solzhenitsyn's in The Gulag Archipelago and peppered with pungent anecdotes, itsweeps the reader along with its force.
روایت آقای رازینسکی کاملا شخصی است. با عصبانیتی به تلخی عصبانیت آلکساندر سولژنیتسین در کتاب مجمع الجزایر گولاک و به تندی حکایات سوزناک . خواننده را با قدرت به دنبال خود می کشد.
The New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب استالین (لذت متن)
روزی نگهبانی که مراقبت از مجسمه را بر عهده داشت، با وحشت متوجه شد که پرنده ها هنگام مهاجرت های فصلی خود علاقه پیدا کرده اند روی سر مجسمه استراحت کنند. به آسانی می شد تصور کرد که چه خطری چهرهی ارهبر » را تهدید می کرد. البته پرنده ها را نمیشد مجازات کرد، ولی انسان ها را می شد. مقامات ایالتی که تا حد مرگ به وحشت افتاده بودند، راه حلی پیدا کردند در سر غول آسای مجسمه جریان برق فشار قوی برقرار کردند.

در سال ۱۹۵۹، هنگامی که جهان دیگر از کارهای دایی جو مهربان ، خبرهولیوود، چرچیل در سخنرانی خود در هشتادمین سالگرد تولد استالین در مجلس عوام انگلیس گفت: روسیه بسیار خوش اقبال بود که در سال های مصائب بسیار سخت، رهبری کشور در دستان سرداری نابغه و تزلزل ناپذیر، یعنی استالین، بود، » اگر چرچیل می دانست اسردار تزلزل ناپذیر در آن زمان برای مارس ۱۹۵۳ چه فکری در سرداشت!

او این را هم پیش بینی کرده بود. چند نمونه از صورت جلسه های محرمانهای جلسات پولیت بورو: سال ۱۹۲۰:«تصمیمات پولیتبورو دربارهی مسائل اصلی در صورت جلسه ی رسمی درج نشود.» سال ۱۹۲۳: « تصمیم پیشین پولیت بورو تنفیذ می شود: در صورت جلسه های پولیت بورو هیچ چیز جز تصمیمات نباید درج شود» سال ۱۹۲۴: «کار کارمندان دبیرخانهی کمیتهی مرکری کار محرمانهی حزبی به شمار سال ۱۹۲۷: «تدابیر لازم برای رعایت حداکثر پنهانکاری به عمل آید.»