کتاب زبان منظر

The Language of Landscape
کد کتاب : 67195
مترجم :

شابک : 978-9640351031
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 472
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زبان منظر اثر آن ویستون اسپیرن

منظر دارای معنی است. رودخانه ها مفاهیمی را منعکس می کنند و ابرها از چیزهای خبر می دهند. حیات وحش که امروز برای خیلی‌ها یک نماد مقدس از طبیعت پاک و خالص است روزگاری یک نماد وحشتناک از هرج و مرج بوده است. بعضی از معانی توسط انسان ابداع شده اند البته امنیت آنها صرفا به ادراک به تصور انسان محدود نمی باشد. اهمیت وجود دارد و باید کشف شود ذاتی و ویژه است. با آنکه حواس درک می‌کند آنچه غریزه و تجربه آن را با اهمیت می داند و آنچه در ذهن است شکل می گیرد.
هر موجود زنده ای که دارای حواس باشد توانایی بالقوه خواندن و فهمیدن منظر را دارد. صدای بوته ای که به آرامی تکان می خورد نمی توان یک شخص ناشنوا را از نزدیک شدن جانوری مطلع سازد در حالی که حرکت برگ ها یا لرزش زمین می تواند. برای یک قایقران رودخانه یک راه است. انواع و جریان‌های مخالف علائم هستند که باید از آنها عبور کرد. برای یک ماهی رودخانه دنیای از آب با نور و سایه از کرد تا سطح آن نشان از وجود خطر است.
ماهیگیری که با مگس ماهی می گیرد سعی میکند خانه را آن را ببیند که ماهی میتواند ببیند تا بتواند ماهی ها را گول بزند. ابتدا به مگس انتهای بند نوک میزند سپس آن را تکان می دهد رفتار مگس های واقعی را روی سطح آب تغییر می کند تا ماهی را متقاعد کند که مگس واقعی است.

کتاب زبان منظر

آن ویستون اسپیرن
آن ویستون اسپیرن نویسنده، عکاس و معمار منظر آمریکایی است که در کارش به دنبال رواج فضاهای اجتماع-محوری است که عملکردی، پایدار، پرمعنا و هنرمندانه هستند. او استاد معماری منظر و برنامه‌ریزی دپارتمان مطالعات شهری دانشگاه مؤسسه فناوری ماساچوست است. او در سال ۲۰۰۱ جایزه عالم بین‌المللی را از آن خود کرد.او در سال ۱۹۶۹ از کالج رادکلیف در رشته تاریخ هنر فارغ‌التحصیل شد و سپس به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و تا سال ۱۹۷۴ در آنجا معماری منظر خواند.بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه پنسیلوانیا...