کتاب می باقی

Mey Baghi
74 مقاله حافظ پژوهی
کد کتاب : 70007
شابک : 978-6225732001
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 306
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب می باقی اثر بهاءالدین خرمشاهی

کتاب «می باقی» 74 مقاله حافظ پژوهی را شامل می شود. این اثر توسط نشر ناهید منتشر شده است. این پژوهش جدیدترین اثر بهاءالدین خرّمشاهی در زمینهٔ حافظ‌پژوهی است. او حافظ‌پژوهی پرکار است و تا امروز کتاب‌ها و مقالات بسیاری دربارهٔ شعر و شخصیت حافظ نگاشته، که پس از قرآن‌پژوهی دومین زمینهٔ تخصص و پژوهش اوست. کتاب حاضر ۷۴ مقالهٔ جدید به قلم اوست. این مجموعه دارای مقالاتی است که اغلب در آن زمینه‌ها کتاب‌ یا حتی مقاله نوشته نشده است؛ مانند: کلمات و اصطلاحات عامیانه در شعر حافظ، مناسب‌خوانی‌های شعر حافظ، منتقدان و مخالفان حافظ، حافظان حافظ و معرفی حافظ‌پژوهانی که حداقل یک کتاب یا پنج مقالهٔ ارزشمند دربارهٔ حافظ نوشته‌اند. همچنین در معرفی اشعار و تعبیرات دشوار حافظ، مقالات متعددی در این کتاب نگاشته شده است؛ از جمله: ماجرا کم کن و بازآ... و این طفل، یکشبه ره صدساله می‌رود.
بهاءالدین خرمشاهی نویسنده، مترجم، طنزپرداز، فرهنگ نویس، حافظ پژوه، شاعر و همچنین از قرآن پژوهان و مترجمان قرآن کریم به زبان فارسی است.
وی تألیفاتی در زمینه حافظ شناسی و تفسیر اشعار خود دارد و پژوهش در شعر و زندگی حافظ شیرازی حوزه تخصصی پژوهشی وی است. خرمشاهی تاکنون کتاب های متعددی درباره حافظ نوشته است که از میان آنها کتاب «حافظ نامه» مشهورترین کتاب در زمینه تبیین الفاظ، اعلام، مفاهیم کلیدی و ابیات دشوار حافظ است.

کتاب می باقی

بهاءالدین خرمشاهی
بهاءالدین خرمشاهی (زاده ۱۳۲۴ در قزوین) نویسنده، مترجم، روزنامه نگار، طنزپرداز، فرهنگ نویس، شاعر و استاد دانشگاه ایرانی است. وی تألیفاتی در حافظ شناسی و تفسیر اشعار او دارد.تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در قزوین گذراند. سپس در رشتهٔ پزشکی پذیرفته شد اما تحصیل در این رشته را در سال سوم نیمه کاره رها کرد (۱۳۴۳) و به همراه کامران فانی به تحصیل در رشتهٔ ادبیات فارسی پرداخت. سپس از دانشگاه تهران فوق لیسانس کتابداری گرفت (۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲) و در مرکز خدمات کتابداری مشغول به کار شد. از استادان وی در رشتهٔ ا...
دسته بندی های کتاب می باقی