کتاب فرهنگ مفاهیم روان شناسی یونگی

Jung Lexicon
کد کتاب : 71130
مترجم :
شابک : 978-6006395708
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ مفاهیم روان شناسی یونگی اثر داریل شارپ

سی جی یونگ در سال 1961 بدون ارائه خلاصه ای منظم از روانشناسی خود درگذشت. در سی سال گذشته ایده های او توسط هزاران نفر دیگر توضیح داده شده، کاوش و تقویت شده است و نتایج متفاوتی به همراه داشته است.
کتاب " فرهنگ مفاهیم روان شناسی یونگی " خواننده را به منبع می برد. این برای کسانی طراحی شده است که به دنبال درک مفاهیم و اصطلاحات مرتبط هستند که توسط خود یونگ استفاده شده است. گزیده هایی از مجموعه آثار یونگ وجود دارد، اما هیچ ارجاعی به نویسندگان دیگر وجود ندارد.

این کتاب نقد یا دفاع از افکار یونگ نیست، بلکه راهنمای غنای آن و تصویری از دامنه وسیع و روابط متقابل علایق اوست. با مطالعه دقیق نوشته های اصلی یونگ، واژگان یونگ شامل یک مرور کلی از اصول اساسی روانشناسی یونگ است. مفاهیم و کاربرد عملی ایده های یونگ در مجلدات دیگر این مجموعه به خوبی پوشش داده شده است.

کتاب فرهنگ مفاهیم روان شناسی یونگی

داریل شارپ
داریل لئونارد مرل شارپ زاده ی 2 ژانویه 1936 در رجینا و درگذشته ی 8 اکتبر 2019 ، نویسنده ، تحلیلگر یونگی و ناشر کانادایی می باشد. وی در تورنتو کانادا زندگی می کند.
دسته بندی های کتاب فرهنگ مفاهیم روان شناسی یونگی
قسمت هایی از کتاب فرهنگ مفاهیم روان شناسی یونگی (لذت متن)
آرکتایپ ها نظام های آماده به عملی هستند که تأثیر اقدامات آن ها را در قالب صورت های خیالی و عواطف نیز می توان مشاهده کرد. همراه با ساختار مغز به ارث می رسند و درواقع جنبهٔ روانی مغز به شمار می آیند. ازیک طرف بازنمود یک مقاومت غریزی بسیار قدرتمند در مقابل تغییر و انطباق پذیری هستند، ولی از سوی دیگر موثرترین وسیله ای هستند که می توان برای انطباق پذیری متصور شد. ازاین رو، ذاتا بخش جسمی روان هستند ... بخشی که روان از طریق آن به طبیعت متصل است. آرکتایپ به معنای ایده هایی که به ما به ارث رسیده باشند نیست، بلکه به معنای به ارث بردن امکانات موروثی بروز این ایده ها است. آرکتایپ ها چیزی نیستند که به صورت فردی کسب شده باشند بلکه همان طور که از وقوع عام آن ها برمی آید، بین همگان مشترک اند. خود آرکتایپ ها قابل نمایش نیستند ولی تأثیرات آن ها را در قالب موتیف ها و تصاویر آرکتایپی می توان تشخیص داد.