کتاب هنر در آگورای معاصر

Going Public
کد کتاب : 75268
مترجم :
شابک : 978-6220604143
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هنر در آگورای معاصر اثر بوریس گرویس

اگر همه‌چیز را در جهان بتوان منبع تجربه‌ی زیبایی‌شناختی قلمداد کرد، پس هنر دیگر جایگاه ممتازی ندارد. در عوض، هنر میان سوژه و جهان قرار می‌گیرد، و هر گفتمان زیبایی‌شناسانه‌ای که برای توجیه هنر به کار می‌رود ضرورتا باید در خدمت تضعیف آن هم باشد.
بوریس گرویس در جستارهای این کتاب به دنبال گریز از تلقی‌های زیبایی‌شناسانه و جامعه‌‌شناسانه‌ی تثبیت‌شده درباره‌ی هنر است که همواره موضع تماشاگر و مصرف‌کننده را می‌گیرند. در عوض چطور است هنر را از موضع تولیدکننده ملاحظه کنیم، تولیدکننده‌ای که نمی‌پرسد هنر شبیه چیست یا منشأ آن کجاست، بلکه می‌پرسد چرا هنر در درجه‌ی اول وجود دارد؟

کتاب هنر در آگورای معاصر

بوریس گرویس
بوریس افیموویچ گرویس (متولد 19 مارس 1947) منتقد هنری، نظریه پرداز رسانه و فیلسوف است. وی در حال حاضر استاد برجسته جهانی مطالعات روسی و اسلاوی در دانشگاه نیویورک و همکار ارشد تحقیقات در دانشگاه هنر و طراحی کارلسروهه در کارلسروهه، آلمان است. وی استاد زیبایی، تاریخ هنر و تئوری رسانه در دانشگاه هنر و طراحی کارلسروهه / مرکز هنر و رسانه در کارلسروهه و استاد تحسین بین المللی در تعدادی از دانشگاه های ایالات متحده و اروپا از جمله دانشگاهپنسیلوانیا، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و انستیتوی هنر کورتولد لندن ...
دسته بندی های کتاب هنر در آگورای معاصر