کتاب عطش زیر چتر باران

Atash Zir-e Chatr-e Baran
غزل عاشورایی (جهان تازه شعر اهل بیت)
کد کتاب : 77134
شابک : 978-6007630020
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب عطش زیر چتر باران اثر امیر اکبرزاده

این اثر مجموعه غزلی است عاشورایی از امیر اکبرزاده که سبقه پرباری در شعر آیینی دارد و چند دفتر شعر مذهبی منتشر کرده است.
اکبرزاده شاعری نسبتا پر کار است و کمیت بالای سرایش او نمی توان گفت باعث کاهش کیفیت شده ولی تا اندازه ای فرصت بازبینی و در صورت نیاز بازسرایی برخی از اشعار را از او گرفته است.
زبان شاعر در اشعار آیینی خود و دراین کتاب تقریبا زبانی نئوکلاسیک است. شاعر به دلیل برخورداری از یک چهره ی نسبی تئوریک،به جریان های شعری و تکنیک های فرمیک آشنایی دارد و این مطلب را در لابلای نکات ظریفی در شعرها می توان فهمید.
از خصوصیات شاعر در حوزه ی تألیف می توان به توجه زیاد به فرم و به حاشیه راندن تعمدی اولویت های موسیقایی اشاره کرد. در ساختار عروضی هم شاعر علاقه و گرایش زیادی به استفاده از انواع اختیارات وزنی دارد. شاعر اهمیت ویژه ای برای ردیف و نو بودن و چفت شدن آن با بقیه ی تنه ی موسیقایی و تناسب آن با محتوا قائل است.

کتاب عطش زیر چتر باران

امیر اکبرزاده
امیر اکبرزاده متولد 16 تیر 1359 در شهر قم است. وی از دوران ابتدایی سرودن شعر را آغاز کرده و خود را مدیون راهنمایی های استادش حسن حسن زاده متخلص به «افق» می داند که وزن و عروض را به او شناسانده است. لیسانس گرافیست دارد و شغل ایشان، شاعر و ترانه سرا و نویسنده و گرافیست می باشد. و 12 الی 13 سال است که وارد عرصه ادبیات شده است در شعرهایش هیچ گاه تاریخ سرایش را ذکر نمی کند و آن ها را از نظر تاریخ سرایش دسته بندی نکرده است.اینکه چطوری وارد دنیا ادبیات شده است ،به صورت اتفاقی بوده است و ...