کتاب چشمانت را با حسرت می بوسم

I kiss your eyes with regret
مجموعه نامه های ناظم حکمت به پسرش
کد کتاب : 7755
مترجم :
شابک : 9789648263426
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1384
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب چشمانت را با حسرت می بوسم اثر ناظم حکمت

این مجموعه متضمن نامه هایی در طول سالهای 1943 تا 1950 از زندان "بورسا" است. "این نامه ها برای نوجوانی که در ابتدای راه قرار دارد از دوازده تا هفده سالگی، نزد ژنرال بازنشسته ای که پدربزرگش باشد زندگی کرده و پنج سال تمام بیش از هر چیزی خودش را وقف ورزش نموده و بعد ناگهان اما باز هم در همان وضعیت به نوشتن تشویق شده، و در حقیقت بر اثر تشویقهای مداوم مادرش به نوشتن روی آورده است...

ناظم حکمت از برترین شاعران و نمایشنامه نویسان بود که در سال 1902 در سالونیکا چشم به جهان گشود و در سال 1963 از دنیا رفت. کتاب حاضر دربردارنده ی مجموعه نامه های او به پسرش است که به منظور جلوگیری از نابودی آثارش که نامه ها را نیز شامل می شود گردآوری شده است.

کتاب چشمانت را با حسرت می بوسم

ناظم حکمت
او دارای تباری لهستانی-گرجی-فرانسوی بود.او از سن ۱۴ سالگی به سرودن شعر پرداخت. او در سن ۱۹ سالگی در سفری که به شوروی داشت، از نزدیک با نسل جدید هنرمندان انقلابی آشنا شد و جسارتی بیشتر را در ایجاد تحول در شکل و محتوای شعر ترکیه یافت.ناظم همواره از شاعرانی بود که فعالیت هنری اش را محدود نمی کرد. او با انتشار اشعار و مقاله های خود در میان جوانان محبوبیّت ویژه ای داشت.