کتاب خطاب به عشق (دفتر دوم)

Correspondance
کد کتاب : 72177
مترجم :
شابک : 978-6004902489
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 687
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

خطاب به عشق : دفتر اول
Correspondance
نامه های عاشقانه آلبر کامو و ماریا کاسارس
کد کتاب : 17334
مترجم :
شابک : 978-6004900522
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خطاب به عشق : دفتر اول اثر آلبر کامو

علاقه اگر در قالب نامه بیان شود، آدمیزاد را به وجد می‌آورد؛ حال تصور کنید عشق گریبان نویسنده‌ای را گرفته که آثار ادبی مهمی را در کارنامه‌ی خود دارد. حالا او با همه‌ی سواد، اندیشه و احساسش دست به قلم شده تا دوست داشتن را فریاد بزند. کتاب «خطاب به عشق» مجموعه‌ای از نامه‌های عاشقانه‌ی آلبر کامو و معشوقش ماریا کاسارس است. کاسارس هنرپیشه و کامو نویسنده‌ای بزرگ بود. کامو، وی را برای اولین بار در سال 1944 ملاقات کرد و تا آخر عمر نیز دلباخته‌ی او بود. این کتاب، نامه‌هایی را شامل می‌شود که این دو در زمان دوری برای یکدیگر فرستاده‌اند. این نامه‌ها وجهی از کامو را به نمایش می‌گذارند که حتی مخاطبان جدی او هم، از آن بی خبر هستند. کامویی که عاشق است و عشقش در کلمات جاری است، در نامه‌هایش از این عشق، و جزئیات زندگی روزمره‌اش می‌گوید. علاوه بر این، ردپایی از تاریخ و فرهنگ فرانسه‌ی آن زمان در نامه‌ها دیده می‌شود که خواندن آن خالی از لطف نیست.
در این نامه‌ها از افرادی صحبت به میان می‌آید که می‌تواند برای دوستداران هنر و ادبیات جذاب باشد. والاتر از همه‌ی این موارد، عشقی است که یک سر آن یک نویسنده و طرف دیگرش یک هنرپیشه است. چنین عشقی به خودی خود جذاب است، حال آن‌که این عشق نه در قالب رمان و داستان، بلکه از طریق نامه‌های مستندی که توسط فرزند کامو جمع آوری شده، به چاپ رسیده‌است. عشقی که میان روزمرگی‌ها فراموش نمی‌شود و از بین نمی‌رود. عشقی که در تک تک نامه‌ها و صفحات کتاب به وضوح دیده می‌شود. این کتاب به گفت‌وگوی بی نقاب این دو شخصیت می‌پردازد و از این رو مورد توجه است که خواننده را در لحظاتی از زندگی یک نویسنده و یک هنرپیشه شریک می‌کند.
این کتاب نخستین جلد از مجموعه نامه‌های آن‌هاست و مطالعه آن به طرفداران آلبر کامو و ادبیات فرانسه پیشنهاد می‌شود.

کتاب خطاب به عشق : دفتر اول

آلبر کامو
آلبر کامو، زاده ی ۷ نوامبر ۱۹۱۳ و درگذشته ی ۴ ژانویه ۱۹۶۰، نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه است.پدرش «لوسین کامو» فرانسوی فقیری بود که در الجزیره برزگری می کرد و در آنجا با زن خدمتکاری که اهل اسپانیا بود ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام های لوسین (هم نام پدر) و آلبر شد. کودکی کامو در یک زندگی فقیرانه ی طبقه ی کارگری سپری شد. او در تعطیلات تابستانی در برابر دریافت دستمزدی اندک در مغازه ها کار می کرد؛ سپس به آموختن انگلیسی ...
قسمت هایی از کتاب خطاب به عشق : دفتر اول (لذت متن)
چنین روشن که ماییم، چنین آگاه، به درک همه چیز توانا و در نتیجه قادر به استیلا بر همه چیز، چنان قوی که بی فریب زندگی کنیم، چنین وابسته به هم با پیوندهای زمینی، ذهنی، قلبی، جسمی، به یقین هیچ چیز غافلگیرمان نمی کند و هیچ چیز ما را از هم جدا نمی کند.

ماریا عزیزکم، تلفن که میزدم به خانه ات، امیدوار بودم ببینمت. اما دیگر فرصتش را ندارم. این نامه را بین دو قرار برایت می فرستم. البته منظور خاصی ندارم، اما حدس می زنم امشب که برمی گردی پیدایش می کنی و آن وقت به من فکر می کنی. من خسته ام، به تو احتیاج دارم. اما با اینکه قبول دارم که نمی توانیم به همدیگر از این حرف ها بزنیم؛ باید کنار من می بودی .شب بخیر عزیزم. زیاد بخواب. خیلی زیاد به من فکر کن. تا فردا می بوسمت.

من این نگاه روشنی را که به آن تظاهر می کردی دوست ندارم. آدم که حساس باشد تمایل دارد آنچه را که مأیوسش می کند بینش بنامد و آنچه را که به دردش نمی خورد واقعیت. این بینش اما به اندازه سایر چیزها کور است. فقط یک روشن بینی وجود دارد: پی خوشبختی رفتن. میدانم که هر چقدر هم گذرا باشد هر چقدر هم مخاطره آمیز یا شکننده خوشبختی برای ما دوتا مهیاست اگر دستمان را سمتش دراز کنیم. حتما اما باید دستمان را دراز کنیم.