کتاب نامه های ون گوگ

Complete Letters of Vincent Van Gogh
کد کتاب : 14570
مترجم : رضا فروزی
شابک : 978-9643510831
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه های ون گوگ اثر ونسان ون گوگ

آنچه خوانندگان در کتاب "نامه های ون گوگ" با آن رو به رو می شوند نامه هایی است مفصل و صمیمی که با صراحت و صادقانه نوشته شده و در آن وقایع زندگی دراماتیک "ونسان ون گوگ" بر ملا می شود. این نامه ها که توسط طرف داران "ونسان ون گوگ" ستایش می شوند، بینش قابل توجهی از روند خلاقیت و لمس آشکار دردها و رنج های شخصی وی را ارائه می دهد. "ونسان ون گوگ" نقاش مشهور هلندی بود که با آثار منحصر به فرد و متنوع خود، تاثیر عمیق و گسترده ای بر صنعت نقاشی قرن بیستم میلادی گذاشت. در میان آثار هنری او، خودنگاره ها و چشم اندازهای طبیعی و مناظر کشور فرانسه، نقش و نگار کافه های شبانه، گل های آفتاب گردان و نقاشی او از طبقه ی کارگر از بالاترین میزان شهرت و محبوبیت در میان مردم و اهالی هنر برخوردار است. وی طرفدار سادگی بود و دلش می خواست آثاری بیافریند که باعث شگفتی و همزمان آرامش در همه ی انسان ها بشود.
نامه های کامل "ونسان ون گوگ" برای اولین بار در سال هزار و نهصد و پنجاه و هشت میلادی توسط انجمن گرافیک نیویورک منتشر شد و هنوز هم با اطمینان در میان برجسته ترین کتاب هایی است که تاکنون منتشر شده است. این هنرمند خلاق و نام آشنا، بیش از دویست نقاشی با جوهر ، به تصویر کشیده است که منبع بسیاری از آثار بیوگرافی و داستانی بوده است ، اما هیچکدام با شدت محتوای اصلی مطابقت ندارند. بیشتر "نامه های ون گوگ" ،به برادر این هنرمند "تئو" نوشته شده بود و پسر تئو ، "وینسنت" بود که به عنوان مشاور سردبیر برای انتشارات فعالیت می کرد.

کتاب نامه های ون گوگ

ونسان ون گوگ
وَنسان وَن گوگ یا فینسِنت ویلم فان خوخ (Vincent Willem van Gogh) (زادهٔ ۳۰ مارس ۱۸۵۳ - درگذشتهٔ ۲۹ ژوئیهٔ ۱۸۹۰) یک نقاش پسا دریافتگر هلندی بود که کار او تأثیر گسترده‌ای بر هنر سده ۲۰ (میلادی) داشت. کار او شامل تک‌چهره، خودنگاره، چشم‌انداز، طبیعت بی‌جان، سرو، کشتزار گندم و گل آفتابگردان است. او از کودکی به نقاشی علاقه داشت ولی تا اواخر دههٔ دوم زندگی‌اش نقاشی نکرد. او بسیاری از کارهای شناخته‌شده‌اش را در دو سال آخر زندگی‌اش تکمیل کرد. وی در یک دهه بیش از...
قسمت هایی از کتاب نامه های ون گوگ (لذت متن)
تئوی عزیزم! احساس زیبایی طبیعت، حتی احساس ظرافت و نکته های آن، با احساس عقیده و ایمان فرق دارد، اگرچه به نظر من بین آن دو، رابطه نزدیکی موجود است (احساس ما نسبت به هنرنیزهمین است). در هر حال زیاد هم پایبند این موضوع نباش. هرکس طبیعت را یک نوع احساس می کند ولی کمتر کسی است که بتواند خدا را احساس کند، خدایی که با روح ما پیوستگی دارد. هرآن کس که در برابر خدا سجده کند، باید برابر روح و حقیقت نیز سر تعظیم فرود آورد.