کتاب آخرین تابستان اروپا

Europe's Last Summer
(چه کسی در سال 1914 ماشه را کشید؟)
کد کتاب : 79863
مترجم :
شابک : 978-6002538475
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

«دیوید فرامکین» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب آخرین تابستان اروپا اثر دیوید فرامکین

کتاب «آخرین تابستان اروپا» اثری نوشته «دیوید فرامکین» است که نخستین بار در سال 2004 انتشار یافت. اوایل تابستان سال 1914، شکوهمندترین زمانی بود که اروپایی ها می توانستند به خاطر آورند. اما در پشت صحنه، ویرانگرترین جنگی که جهان می توانست تصور کند، با سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت بود. دلیل شکل گیری این جنگ را چه باید در نظر گرفت؟ بسیاری، قتل «آرشیدوک فرانتس فردیناند» را عامل اصلی برمی شمرند؛ برخی دیگر نتیجه گرفته اند که وقوع جنگ، تقصیر هیچکس نبود. اما «دیوید فرامکین» پاسخی متفاوت را ارائه می کند. او توضیح می دهد که دشمنی ها به شکلی عامدانه و برنامه ریزی شده آغاز شد. «فرامکین» توصیفاتی پرجزئیات از مذاکرات، و پرتره هایی چندوجهی از دیپلمات ها، ژنرال ها، و بازیگران اصلی از جمله امپراتور آلمان، تزار روسیه و نخست وزیر انگلیس را به تصویر می کشد و نشان می دهد چرا و چگونه دیپلماسی نتوانست جلوی وقوع جنگ را بگیرد.
جنگ بزرگ نه تنها زندگی بیش از بیست میلیون سرباز و غیرنظامی را نابود کرد، بلکه آغاز یک قرن تحولات عظیم سیاسی و اجتماعی شد، مستقیما به جنگ جهانی دوم منجر شد و مکانیسم‌های حکومت‌ها را برای همیشه تغییر داد. و با این حال، علل آن، چه دراز مدت و چه فوری، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
در آخرین تابستان اروپا، دیوید فرومکین الگوی جدیدی را در رویدادهای سرنوشت‌ساز جولای و آگوست نشان می‌دهد که به مسیرهای غیرمنتظره‌ای منتهی می‌شود. او به جای یک جنگ، که با ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند آغاز می شود، دو درگیری را می بیند، مرتبط اما نه جدایی ناپذیر، که مدیریت آنها اروپا و جهان را به چیزی کشاند که اکونومیست در اوایل سال 1914 به عنوان «شاید بزرگترین تراژدی تاریخ بشر» توصیف کرد.

کتاب آخرین تابستان اروپا

دیوید فرامکین
دیوید فرامکین، زاده ی سال 1932، نویسنده، مورخ و حقوقدانی آمریکایی است. فرامکین تاکنون هفت کتاب نوشته اما شهرت او بیش از همه برای نوشتن کتاب «صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد» است که در سال 1989 به چاپ رسید و نامزد جایزه ی پولیتزر نیز شد. فرامکین تحصیلات خود را در دانشکده ی حقوق دانشگاه شیکاگو به پایان رساند. او استاد بازنشسته ی تاریخ و روابط بین الملل و حقوق در دانشکده ی مطالعات جهان در دانشگاه بوستون است. فرامکین پیش از آن که به کار تاریخ نگاری بپردازد، به عنوان نماینده و مشاور...
نکوداشت های کتاب آخرین تابستان اروپا
A terrific account of WWI's underpinnings.
شرحی فوق العاده از پایه های شکل دهنده جنگ جهانی اول.
Publishers Weekly Publishers Weekly

An absorbing history of WWI’s origins. Superb.
تاریخی جذاب از خاستگاه های جنگ جهانی اول. شگرف.
Newsweek Newsweek

As convincing as it is appalling.
به یک میزان مجاب کننده و رعب انگیز.
Foreign Affairs

قسمت هایی از کتاب آخرین تابستان اروپا (لذت متن)
به جهان گفته شد درسی که باید از «جنگ بزرگ» گرفت، این است که دولت ها باید مراقب باشند تا کنترل را از دست ندهند. آن ها نباید اجازه دهند مواجهات، به شکلی ناخواسته به دشمنی تبدیل شود.

درس های خوبی برای آموختن وجود دارد، اما این جولای سال 1914 نیست که آن ها را به ما یاد می دهد. تصادفی نبود که اروپا در آن زمان وارد جنگ شد. این اتفاق، نتیجه ای بود از تصمیماتی پیشاپیش طراحی شده توسط دو دولت.

به محض این که آن دو کشور به همسایگان خود حمله کردند، همسایگان هیچ راهی برای حفظ صلح در اختیار نداشتند.