کتاب مماس با اثر

Momas ba Asar
(نقد یازده اثر معماری معاصر ایران)
کد کتاب : 80449
شابک : 978-6227858150
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب مماس با اثر اثر علیرضا تغابنی

علیرضا تغابنی معمار ایرانی مقیم تهران است. او بناهای معاصر تهران مانند خانه شریفی ها و سدروس را طراحی کرده است. او عضو هیئت علمی مرکز معماری معاصر تهران است. تقابنی در سال 1356 در تهران به دنیا آمد. در سال 1374 در رشته معماری در گیلان، ایران در دانشگاه گیلان تحصیل کرد. در سال 2002 مدرک کارشناسی ارشد معماری گرفت. او برای معماری مبتکرانه و تجربی خود شناخته شده است. در رشته معماری از دانشگاه آزاد تهران و در مرکز معماری معاصر تهران در دانشکده کار می کند. مماس با اثر، یازده نقد درباره‌ی یازده پروژه از آثار ساخته‌شده‌ی معماری ایران است که در سال ۱۳۹۵ در جایزه‌ی معمار شرکت داده‌ شده‌اند و در بین پروژه‌های برگزیده‌ی همان سال بودند.
خود درباره این کتاب میگوید، "متن‌هایی که پس از داوری آن سال جایزه‌ی معمار، در طی این چند سال، جسته‌گریخته به آن‌ها برگشته‌ام تا کامل و روایتمندشان کنم. این جستارها سعی می‌کنند نحوه‌ای از خواندن آثار معماری معاصرمان را پیشنهاد دهند تا شاید بتوانیم، با استفاده از آن‌ها، درباره‌ی کارهای‌مان مکالمه کنیم."
نام این مجموعه‌جستارها مماس با اثر است، بر مبنای این مفهوم که نقد نه تماما برآمده از اثر است و نه هرگز می‌تواند به‌کلی بر آن منطبق شود؛ بلکه نقد در این‌جا مثل مکالمه‌ای با اثر است و، در عین داشتن شخصیتی مستقل، برای لحظاتی به روی اثر مماس می‌شود.

کتاب مماس با اثر

دسته بندی های کتاب مماس با اثر