کتاب چشم هایت رو به آفتاب اند

Turkish Poetry
کد کتاب : 81340
مترجم : نیما پیل تن
شابک : ‫‭978-6227552409‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب چشم هایت رو به آفتاب اند اثر ناظم حکمت

ناظم حکمت (1963-1902) Nâzım Hikmet، معروف به دیو چشم‌آبی و شـاعر کمـونیست نامدارترین و بزرگ‌ترین شاعر ترک در سده‌ی اخیر است. او بیشتر عمر خود را در سفر گذراند و عشق، باور، زندان و غربت، اجزای جدایی‌ناپذیری از زندگی‌اش را شکل می‌داد. نقاشی می‌کشید، نمایشنامه می‌نوشت، داستان می‌گفت و شعر می‌سرود، تنها برای آن‌که روح سرکش و در تلاطمش را رام و آرام کند. به میهنش عشـق می‌ورزیـد اما تا زنـده بـود روی مهر از میهنش ندید و تقدیرش آن شد در غربت و در مسکو، جایی دور از ییلاق‌های آناتولی به خاک سپرده شود. شعرهایش در ترکیه همواره جزء فهرست کتاب‌های پرفروش بوده‌ است و خوانندگان بسیاری را در سراسر جهان به خواندن شعر ترک علاقه‌مند کرده است.
«چشم‌هایت رو به آفتاب‌اند» گزیده‌ای از شصت و دو سـروده‌ی ناظم حکمت در روزگـار غربت است و تلاشی هرچنـد کوچک اما صـادقـانه و از دل برآمده است. برای نمایش احـوال و زندگی شاعر در میانه‌ی درد، عشق، جدایی و امید.

کتاب چشم هایت رو به آفتاب اند

ناظم حکمت
او دارای تباری لهستانی-گرجی-فرانسوی بود.او از سن ۱۴ سالگی به سرودن شعر پرداخت. او در سن ۱۹ سالگی در سفری که به شوروی داشت، از نزدیک با نسل جدید هنرمندان انقلابی آشنا شد و جسارتی بیشتر را در ایجاد تحول در شکل و محتوای شعر ترکیه یافت.ناظم همواره از شاعرانی بود که فعالیت هنری اش را محدود نمی کرد. او با انتشار اشعار و مقاله های خود در میان جوانان محبوبیّت ویژه ای داشت.
دسته بندی های کتاب چشم هایت رو به آفتاب اند