کتاب کوتوله ای در سر

Der Zwerg im Kopf
کد کتاب : 81443
مترجم :
شابک : 978-6003910645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب کوتوله ای در سر اثر کریستینه نوستلینگر

داستان این‌ رمان درباره دختری به‌نام آنا است که چندی پیش از اولین‌ روز مدرسه، متوجه می‌شود یک‌کوتوله کلاه‌بنفش که به‌اندازه ناخن انگشت‌کوچک دست آدم است، درون سرش جا خوش کرده است. کوتوله به‌طور سر خود و بدون‌ هماهنگی وارد سر آنا شده و حرف‌هایی می‌زند که درست از آب درمی‌آیند. آنا بچه طلاق است و مشکلات زیادی در زندگی دارد. بخشی از مشکلاتش هم در مدرسه شکل می‌گیرند که باعث می‌شوند شرایط پیچیده‌ای برایش به وجود بیایند. اما کوتوله درون سرش، می‌تواند مثل یک‌ مشاور، به آنا کمک کند و بگوید بهتر است چه‌کار کند یا چه‌ کاری نکند!

کتاب کوتوله ای در سر

کریستینه نوستلینگر
کریستینه نوستلینگر (Christine Nöstlinger) (زاده ۱۳ اکتبر ۱۹۳۶ - درگذشت ۲۸ ژوئن ۲۰۱۸ ) نویسنده اتریشی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان و برنده جایزه هانس کریستیان آندرسن در سال (۱۹۸۴).این نویسنده اتریشی با نگارش داستان‌هایی در مورد پسرکی به نام "فرانتس" همراه با صدایی جیک مانند و همه دیگر ویِژگی‌های او به شهرت دست یافت.کریستینه نوستلینگر در ۱۳ اکتبر ۱۹۳۶ در وین متولد شد و در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۸ در همان شهر درگذشت. وی پس از تحصیل در رشته گرافیک در آکادمی هنر کاربردی وین به نگارش مطلب برای ...
قسمت هایی از کتاب کوتوله ای در سر (لذت متن)
آلما از چند هفته قبل پیش خاله اش در تیرول بود، چون پدر و مادرش در تصادف رانندگی دست و پایشان شکسته بود و در بیمارستان بستری بودند. آلما باید در تیرول می ماند تا پدر و مادرش دوباره حالشان خوب شود. آنا به خاطر آلما عذاب وجدان داشت. او با خودش گفت اگر پتر پیش من نمی نشست، آلما مجبور نبود بغل دست هرمان چندش بنشیند. او این جا نیست که نظر بدهد. و حاضرجواب بودن در برابر هرمان چه فایده ای دارد؟ هیچی! آنا تصمیم گرفت، برای جبران، با آلما خیلی مهربان باشد. پیش خودش فکر کرد: وقتی آلما دوباره بیاید، هر روز برایش یک هلوی شیرین و آبدار می آورم. او یک بار به من گفت که میوه مورد علاقه اش هلوست. و کروکودیل پارچه ای سبز و کوچولویم را به او کادو می دهم. آنا نمی دانست که آلما آن کروکودیل پارچه ای سبز و کوچولو را دوست دارد یا نه. ولی آنا خیلی دوستش داشت. کادو دادن آن واقعا از خودگذشتگی بود. به نظر آنا با این ازخودگذشتگی می توانست از عذاب وجدانش کم کند.