کتاب خانواده درمانی و زوج درمانی

An Introduction to Marriage and Family Therapy
کد کتاب : 82116
مترجم :

شابک : 978-6002503077
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 776
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 30 اردیبهشت

مبانی مشاوره زوج و خانواده
An Introduction to Marriage and Family Therapy
کد کتاب : 87319
مترجم :

شابک : ‫‭978-6003094093
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 620
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خانواده درمانی و زوج درمانی اثر جوزف وچلر

اکنون در ویرایش دوم خود، این متن خوانندگان را با تاریخچه و عملکرد غنی ازدواج و خانواده درمانی، با 32 متخصص از سراسر ایالات متحده که دانش خود را در زمینه های تخصصی خود ارائه می دهند، آشنا می کند. این ترکیبی از رویکردها و سبک‌ها به این متن صدایی منحصربه‌فرد می‌دهد و آن را به منبعی جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تبدیل می‌کند که اولین دوره خود را در ازدواج و خانواده درمانی می‌گذرانند.
این کتاب به سه بخش تقسیم شده است:
بخش اول بر مولفه‌هایی متمرکز است که خانواده‌درمانی قرن بیست و یکم بر آن‌ها مبتنی است و جدیدترین تغییرات ایجاد شده در نه تنها مداخلات درمانی، بلکه در مفهوم «خانواده» را خلاصه می‌کند.
بخش 2 مروری بر 7 مدل نظری اصلی این حوزه ارائه می کند: خانواده درمانی ساختاری، استراتژیک، میلانی، ساخت گرایی اجتماعی، تجربی، فرانسلی و خانواده درمانی شناختی-رفتاری. هر فصل در این بخش • بر پایه‌گذار نظریه، مستاجران نظری و تکنیک‌های کلیدی آن تمرکز می‌کند • نشان می‌دهد که چگونه مدل بر تنوع تمرکز می‌کند • تحقیقاتی را ارائه می‌کند که از رویکرد پشتیبانی می‌کند.
بخش 3 به حوزه های درمانی خاصی می پردازد که برای درمانگران ازدواج و خانواده مشترک است، مانند رابطه جنسی، درمان پیش از ازدواج، تحقیقات، و مسائل اخلاقی و حقوقی.
به عنوان مقدمه ای بر حوزه ازدواج و خانواده درمانی، این کتاب بهتر از سایر کتب است. نه تنها خوانندگان درک درستی از تاریخچه غنی این رشته و تکنیک های آن به دست خواهند آورد، بلکه تصویر کاملی از زمینه ای که خانواده ها در آن قرار دارند، مانند جنسیت، فرهنگ، معنویت و گرایش جنسی را نیز خواهند دید. این دانش کلید درک آنچه ازدواج و خانواده درمانی را از روان درمانی فردی متمایز می کند است. واژه‌نامه‌ها، مطالعات موردی، جداول، شکل‌ها و ضمیمه‌ها به‌طور سخاوتمندانه در سراسر متن ظاهر می‌شوند تا این اطلاعات را ارائه کنند و به دانشجویان یک دید کلی برای آماده‌سازی آنها برای زندگی حرفه‌ای‌شان بدهند.

کتاب خانواده درمانی و زوج درمانی

قسمت هایی از کتاب خانواده درمانی و زوج درمانی (لذت متن)
مگنس هر شفیلد در سال ۱۹۱۸ موسسهٔ علوم جنسی را در برلین پی ریزی کرد و با همراهی اوگوست فورل و الیس اتحادیه جهانی را برای اصلاحات جنسی بنا نهادند. موسسة او مقصدی بود برای سرتاسر جهان که علاقه داشتند درباره گرایشات جنسی انسان بیشتر بدانند. کتاب او با نام آموزش جنسی (۱۹۳۰) به یافتههای او اشاره دارند که بر مبنای ده هزار پرسش نامه تکمیل شده توسط مردان و زنان میباشد (برودریک و اشرادر ۱۹۹۱). او هم چنین کمیته مشاوره ازدواج آلمان را تأسیس کرد تا به خانواده ها و زوجین آلمانی مشاوره دهد (هر شفیلد ۱۹۴۰). هنگامی که هیتلر در آلمان به قدرت رسید مراکز هر شفیلد را بست و آنها را به موسساتی تبدیل کرد که زوجین را به منظور مناسب بودن برای ازدواج و باروری ارزیابی می کردند.