کتاب راهنمای علم اقتصاد

Economics
(از الف تا ی)
کد کتاب : 83118
مترجم :
شابک : 978-6227134032
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 548
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای علم اقتصاد اثر متیو بیشاپ

در این کتاب بیش از 700 اصطلاح، واژه و عبارت اقتصادی با توضیحی شفاف و ساده به موجزترین شکل ممکن در دسترس خواننده قرار گرفته است. کتاب سرشار از توضیح های ساده و به نسبت مختصر از مفاهیمی است که در دایره گسترده ای از اقتصاد قرار می گیرند. از نهادهای تاریخی بین المللی اقتصادی گرفته تا ترفندهای کلاه برداری در بازار مالی، همه و همه سرگذشتی روشن و قابل فهم در این کتاب دارند.
مفاهیم اقتصاد کلان، اقتصاد خرد، دانش مالی، نظریه ها و نظریه پردازها و سازمان ها و جغرافیاهای اقتصادی و سیاسی از دسته بندی های این کتاب است. خوانش این کتاب به همه علاقمندان به علم اقتصاد و کسانی که نمی خواهند از جهان امروز و تحولاتش بی خبر بمانند، توصیه می شود.
متیو بیشاپ در مقدمه این کتاب نوشته است «هدف این کتاب، تشریح علم اقتصاد و مهم ترین ایده های آن، با پرده برداری از مهم ترین اصطلاحات و مفاهیم اقتصادی است. این کتاب تلاش می کند به جای یک تور مفصل در نظریه های علم اقتصاد، کتابی به طور کامل کاربردی باشد. تمرکز این کتاب بر آن وجهی از علم اقتصاد است که بر مشاغل، قیمت ها و تجارت اثر می گذارد. اثری که در هیئت مدیره ها تا سیاستمداران و مبلغان دیده می شود. در یک کلام، این کتاب به آن علم اقتصادی می پردازد که زندگی روزمره را لمس و نمایان می کند».

کتاب راهنمای علم اقتصاد

متیو بیشاپ
متیو بیشاپ سردبیر تجاری ایالات متحده اکونومیست و رئیس دفتر نیویورک و یک متخصص مورد توجه در امور بشردوستانه است. پیش از این، او سردبیر تجاری مستقر در لندن بود.بیشاپ در کالج عیسی در آکسفورد تحصیل کرد و در دانشکده بازرگانی لندن عضو هیئت علمی بود. او مشاور سال بین المللی اعتبارات خرد سازمان ملل متحد در سال 2005 بود.