کتاب خاستگاه های ارتباطات انسانی

Origins of Human Communication
کد کتاب : 83242
مترجم :
شابک : 978-6004369893
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 359
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب خاستگاه های ارتباطات انسانی اثر مایکل توماسلو

«بسیار خوشوقت و مفتخرم که می بینم این کتاب به زبان فارسی ترجمه شده است. جهان پارسی زبان تاریخ بلندی در پژوهش در زبان شناسی دارد، و اثری که در دست شماست تلاشی است برای توصیف پیدایش زبان در گونه انسان.
حرف اصلی من در این کتاب این است که قابلیت های زبان شناسیک یک توانایی مجزا نیست، بلکه در بستر فرایندهای بنیادین تر کنش متقابل و ارتباطات اجتماعی، از جمله، و به ویژه، ارتباطات ژستی قرار دارد. چیزی که در این نظریه اهمیت خاصی دارد مهارت ها و تمایلات انسانی برای تعامل یاریگرانه با دیگر مردم است، چون این یک زمینه تعاملی است که ارتباطات قراردادی در درون آن به وجود می آید.
من بسیار امیدوارم که این رویکرد نظری دست کم بتواند تعدادی خواننده همفکر با من در جهان پارسی زبان بیابد.»

کتاب خاستگاه های ارتباطات انسانی

مایکل توماسلو
مایکل توماسلو (Michael Tomasello; زادهٔ ۱۸ ژانویه ۱۹۵۰) یک روانشناس تطبیقی و زبان‌شناس آمریکایی است. او در دانشگاه دوک استاد روانشناسی است.از دهه ۱۹۹۰ به این سو، او جوایز بسیاری برده‌است و او را یکی از معتبرترین متخصصان در روانشناسی رشد و روانشناسی تطبیقی می‌شناسند.او «یکی از معدود دانشمندانی است که در سراسر جهان به عنوان متخصص در چندین رشته شناخته شده‌است». «تحقیقات پیشگامانه او در مورد منشاء شناخت اجتماعی به بینش‌های انقلابی در روانشناسی رشد و شناخ...