کتاب کمدی در گذر زمان

Comedy through the ages
  • 15 % تخفیف
    195,000 | 165,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلوفر نیلوفر
    نویسنده:
کد کتاب : 83451
مترجم :
شابک : 978-6226654708
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 316
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب کمدی در گذر زمان اثر ست لرر

مجموعه درسگفتارهای پیش رو، نگاهی است چند وجهی به ارزش‌های عمیق انسانی و اجتماعی کمدی در دل تحولات تاریخی آن. ست لرر، مدرس این مجموعه در بیست‌وچهار درسگفتار، تاریخ کمدی را از ابتدای شکل‌گیری‌اش در جشنواره‌های دیونیسوسی یونان تا امروز با توجه به زمینه‌های تاریخی-اجتماعی بررسی کرده و در این مسیر از رویکردهای جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و روانشناسی بهره گرفته است.
پروفسور لرر، چنان‌که خود در درسگفتار اول این مجموعه اشاره می‌کند، چهار عنصر «زبان»، «پیرنگ»، «شخصیت»، و «موقعیت زمانی و مکانی» را به عنوان ستون‌های اصلی روایات کمیک در نظر می‌گیرد و با عنایت به آرای سه نظریه‌پرداز معاصر زیگموند فروید، میخائیل باختین و سوزان سانتاگ، سیر تطور این چهار عنصر را در ابعاد مختلف از یونان و روم باستان تا قرون وسطا، رنسانس، قرن هجدهم و دوران مدرن بررسی و تحلیل می‌کند.

کتاب کمدی در گذر زمان

ست لرر
ست لرر (متولد 1955) یک محقق آمریکایی است که در تحلیل های تاریخی زبان انگلیسی، علاوه بر تحلیل انتقادی آثار چندین نویسنده، به ویژه جفری چاسر، تخصص دارد. او استاد ممتاز ادبیات در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو است، که از سال 2009 تا 2014 به عنوان رئیس هنر و علوم انسانی در آنجا خدمت کرد. او قبلاً استادی بنیاد آوالون را در علوم انسانی در دانشگاه استنفورد داشت. لرر در سال 2010 جایزه ترومن کاپوتی را برای نقد ادبی و جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب را در سال 2009 در نقد ادبیات کودکان: تاریخ خوانندگان از ازوپ ...