کتاب تشریح روان

Anatomy of the Psyche
نمادپردازی کیمیاوی در روان درمانی
کد کتاب : 89422
مترجم :
شابک : 978-6227471199
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب تشریح روان اثر ادوارد اف ادینجر

کتاب « تشریح روان» "نمادپردازی کیمیاوی در روان درمانی" نوشته « ادوارد اف ادینجر» توسط نشر مهراندیش منتشر شده است.
ادینجر درک شما از روانشناسی را از طریق روش کیمیاگری بسیار غنی میکند. هیچ کمک دیگری به اندازه این برای آشکار کردن آناتومی روان و نحوه اعمال آن در جایی که فرد در فرآیند خود است مفید نبوده است. این تقویت و گسترش قابل توجهی از کار یونگ است. دویست سال بعد، هنوز هم یک کتاب راهنمای مفید و یک کمک الهام بخش برای کسانی خواهد بود که به فردیت اهمیت می دهند. -- دیدگاه های روانشناختی.

این کتاب در ادامه مطالعات یونگ درباره کیمیاگری، کوشش می کند تا بعضی شیوه ها یا مقولات فرایند تفرد را که در نمادپردازی های کیمیاگری متجلی می شوند، مشخص و مرئی کند. ادینجر در این کتاب تصویری دقیق و درخشان از روان عینی و چگونگی تجربه شدن آن در طول اعصار، از ادیان ابتدایی گرفته تا فیزیک هسته ای و سیکرونیسیتی، به دست می دهد. این اثر ادینجر شاخص روان شناسی بونگی در بالاترین حد آن به شمار می آید و یک کتاب راهنمای اساسی روان شناسی یونگی معاصر است.

کتاب تشریح روان

ادوارد اف ادینجر
ادوارد اف. إدینجر (1998-1922) روان کاو آمریکایی و پیرو مکتب روان شناسی پونک، در دانشگاه ایندیانا و دانشکده پزشکی دانشگاه پیل تحصیل کرد. ادینجر از اعضای بنیان گذار بنیاد یونگ در نیویورک، رئیس سابق مرکز آموزشی پونک در نیویورک و صاحب آثار ارزشمندی در زمینه روان شناسی یونکی ست.
قسمت هایی از کتاب تشریح روان (لذت متن)
پاراسلسوس می گوید: «زیرا اگر قرار باشد که رنگ مایه اثر بگذارد، لازم است که جسم یا ماده ای که قرار است رنگ بگیرد، باز و در حالت سیلان باشد: وگرنه رنگ مایه قادر به عمل و اثرگذاری نیست.»در روان درمانی، ضروری است که هم بیمار و هم روان درمانگر (در مقابل روان عینی) باز باشند. یونگ می گوید: «ازلحاظ نتیجۀ مداوا، اهمیت شخصیت پزشک و بیمار بی نهایت ازآنچه پزشک فکر می کند یا می گوید، زیادتر است. ... زیرا ملاقات دو شخصیت مانند مخلوط شدن دو مادهٔ شیمیایی متفاوت است: اگر ترکیبی صورت بگیرد، هر دو دگرگون می شوند. در هر مداوای موثر روانی، دکتر باید بر بیمار اثر بگذارد؛ ولی این تأثیر تنها در صورتی ممکن است که بیمار هم نفوذ متقابلی بر دکتر داشته باشد. اگر تأثیرپذیر نباشید، نمی توانید اثری بر جای بگذارید.» خصوصیت دیگر حجرالفلاسفه این است که به اقدامات متقابل گرایش دارد. این تصور در رویای مردی ظاهر شد که شب قبل به شنیدن یک سخنرانی دربارهٔ کیمیاگری رفته بود. او در رویا دید که گروهی از مردم راز کیمیاگران را کشف کرده بودند. یک جنبۀ آن راز این بود که وقتی با یک طرز رفتار درست به مطالعه دربارهٔ کیمیاگری بپردازیم، از آن طرف هم علاقه ای بروز می کند؛ یعنی وقتی استادکار به کیمیاگری علاقه مند می شود، کیمیاگری هم به او علاقه پیدا می کند. یک متن کیمیاگری هم در این مورد می گوید: «ای پسران خرد بدانید که حجر اعلام می کند که: از من محافظت کنید و من از شما محافظت خواهم کرد؛ مال مرا به من دهید تا بتوانم شما را یاری دهم.» همین تصور در کتاب امثال سلیمان در مورد خرد بیان شده است: «آن را ترک منما، که تو را محافظت خواهد نمود؛ آن را دوست دار که تو را نگاه خواهد داشت. حکمت از همه چیز افضل است؛ پس حکمت را تحصیل نما و به هرچه تحصیل نموده باشی، فهم را تحصیل کن. آن را محترم دار و تو را بلند خواهد ساخت. و اگر او را در آغوش بکشی تو را معظم خواهد گردانید. توصیفات افزون تر در مورد قدرت های حیرت آور حجرالفلاسفه را می توان تا الی غیرالنهایه ادامه داد. کنش متقابل حجر نقطۀ مناسبی است برای اینکه بحث در این مورد را به پایان ببریم، زیرا این نکته را به یادآور می آورد که توجه به خیال بندی های روان عینی (از قبیل کیمیاگری) تأثیرات متقابل مساعدی ایجاد می کند. قانون روان شناختی این است که ناخودآگاه نسبت به ایگو همان طرز رفتاری را انتخاب می کند که ایگو نسبت به آن اتخاذ می کند. اگر توجه دوستانه ای نسبت به ناخودآگاه معطوف کنیم، یاور ایگو می شود. تدریجا این درک و فهم سر برمی آورد که یک عملیات متقابل در حال انجام است. ایگو برای آنکه زندگی بامعنایی داشته باشد، به راهنمایی ضمیر ناخودآگاه نیازمند است؛ و حجرالفلاسفۀ مکنون، که در ماده الاولین محبوس است، برای آنکه فعلیت پیدا کند، نیازمند کوشش های متعهدانۀ ایگو است. این دو با یکدیگر بر عملیات کار می کنند تا آگاهی هرچه بیشتری در عالم به وجود آورند.