کتاب هستی بی کوشش

Effortless Being
یوگاسوتره های پتنجلی
کد کتاب : 12519
مترجم :
شابک : 978-9642842933
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب هستی بی کوشش اثر آلیستر شیرر

کتاب "هستی بی‌کوشش" (Yogasutra = Effortless being: the yoga sutras of Patanjali) یک مجموعه از متون یوگا است که به عنوان یک منبع اساسی و هدایتگر برای علاقه‌مندان به حقیقت و آرامش در سراسر جهان شناخته می‌شود. این اثر به عنوان یک راهنمای روشنگری و هدایت نسل به نسل برای دستیابی به صلح داخلی و بیرونی در زندگی، همچنان در بالاترین مراتب منابع یوگا قرار دارد. در این کتاب، فنون و مهارت‌های عملی ضروری برای شناخت خود، تصفیه سیستم عصبی، کنترل افکار، و دستیابی به کمال و... آموزش داده می‌شود.

پتانجلی، شخصیتی در میانه‌ی 150 تا 200 سال پیش از میلاد مسیح، این مجموعه اصول یوگا را گردآوری نمود. کتاب یوگا سوتره‌های پتانجلی توضیح دقیقی از قوانین و اصول این علم را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان به سطوح عالی در مراقبه و دانش عمیق دست یافت. این مجموعه، نتیجه‌ای است از تجربه‌های صدها ساله و به عنوان نتیجه‌ی کشف و شهود به دست آمده که در گذشته به صورت شفاهی انتقال می‌یافته و سپس در قرن‌های گذشته به صورت نوشتاری ثبت شد.

در ذهنیت هندوی، شیوا به عنوان خدای نابودی و مرگ شناخته می‌شود و به عنوان نخستین معلم یوگا شناخته می‌شود که اولین دستورات یوگا را به همسرش پاراواتی آموخت. شیوا در بسیاری از تصویرها به شکل نشسته و در حال انجام تمرین‌های یوگا نمایش داده می‌شود. او با چشم سومی نیز تصویر می‌شود که نماد دانش و آگاهی او است.

کتاب "هستی بی‌کوشش" به انگلیسی توسط الیستر شیرر (Alistair Shearer) ترجمه شده است و محتوای این کتاب نیز نتیجه‌ی ترجمه‌ی انگلیسی این اثر است.

کتاب هستی بی کوشش

آلیستر شیرر
آلیستر شیرر (متولد 1947) معلم مراقبه و مورخ هنرهای شرقی است. او درباره عملکرد مقدس هنر و معماری می نویسد و سخنرانی می کند و گروه هایی را به مکان های زیارتی در جنوب شرقی آسیا هدایت می کند.
قسمت هایی از کتاب هستی بی کوشش (لذت متن)
یک: آموزه ی یوگا آغاز می شود. دو: یوگا فرونشاندن جان است در خاموشی. سه: جان چون بیارامد ما در گوهر خویش بیارامیم که دانستگی است و بی کران است. چهار: کنش جان بر گوهر ما سایه می افکند. پنچ: این کنش بر پنج گونه است؛ از این پنچ شاید رنج پدید آید و شاید نه. شش: اینک آن پنج؛ فهم، نافهمی، خیالبافی، خواب، یاد. هفت: فهم؛ دانش درست است نهاده بر شالوده ی ادراک مستقیم و بر استنتاج و گواهی موثق دیگران. هشت: نافهمی فریبی است رسته از تأثر دروغین واقعیت. نه: حیالبافی اندیشه ای است نهاده بر شالوده ی پنداری که برخاسته از کلمات است و بی جوهر است.