کتاب کریا یوگا

All You Wanted to Know about Kriya Yoga
ت‍م‍ری‍ن‍ات پ‍ی‍ش‍رف‍ت‍ه ه‍ا ت‍ای‍وگ‍ا و اس‍رار ب‍ی‍دار ک‍ن‍دال‍ی‍ن‍ی
کد کتاب : 92879
مترجم :
شابک : 978-9649270562
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1381
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کریا یوگا اثر راویدرا کومار

در میان تمامی تمامی روشهای یوگا، کریا یوگا دارای پیشرفته ترین تکنیک ها است. افرادی که قصد ورود به دوره کریا یوگا را دارند ابتدا م بایست دو سال وقت خود را صرف آموزشهای هاتا یوگا بنمایند تا بدین ترتیب ذهن شان آرام و جسم شان تصفیه شود. در اصل هاتا یوگا پیش نیاز کریا یوگا به حساب می آید.
کریا یوگا متشکل از بیست تمرین می باشد. در کریا یوگا نیازی به کنترل ذهن نیست، چرا که مبحث کنترل ذهن خود به خود انجام می شود. کریا یوگا مناسب تمام اقشار هنرجویان، خانه داران و گوشه نشینان است. کریا یوگا روش بسیار موثری برای تجربه مستقیم کندالینی است.

تقریبا تمامی روشهای بیداری کندالینی نیازمند تمرینات شدید، سخت و ریاضت است و به همین دلیل این گونه تمرینات برای افراد عادی آسان نمی باشد. به همین دلیل یوگی ها اندیشیده و تمرینات کریا یوگا را طراحی نمودند. این تمرینات هیچگونه زیانی را در بر ندارد اما با این وجود بسیار موثر و کارآمد هستند. کریا یوگا چاکراها را بیدار، نادی ها را پاکیزه و سر انجام انرژی راکد و خوابیده را بیدار کرده و به طور آهسته و بی خطر به جریان می اندازد. بیداری تند و شتاب زده ی این انرژی ممکن است درد سر ساز و پر مخاطره باشد.
ذهن عبارتست از اندیشه و همین اندیشه یکی از موانع اصلی در مسیر معنویت است. اما همیشه هم اینطور نیست. ذهن تنها مرکبی است که سرانجام آگاهی برتر را به ارمغان می آورد. احساسات و عواطف منفی نظیر حرص، هوس، خشم، وابستگی، منیت و غیره نمی بایست برعلیه ذهن به کار گرفته شوند. اگر جریان انرژی متوقف شود مسلما در مسیری دیگر منفجر خواهد شد، چیزی که در این بین لازم است تبدیل افکار منفی به مثبت می باشد. این تبدیل از طریق تمرینات کریا یوگا امکان پذیر است. در یک توازن جسمانی کفه منفی پایین تر از کفه ی مثبت است و این بخاطر سنگینی افکار منفی است اما تمرینات کریا یوگا به آرامی کفه مثبت را به پایین می کشاند.
تمرین تدریجی باعث می شود که ذهن از حالت ساکن به حالت پراکنده سپس به حالت تردید، یک جهتی و کنترل شخصی تغییر کند.

کتاب کریا یوگا