کتاب سقوط سلطنت

Fall of the Sultanate
جنگ بزرگ و پایان امپراتوری عثمانی(۱۹۲۲-۱۹۰۸)
کد کتاب : 97405
مترجم :
شابک : 978-6225346062
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 503
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سقوط سلطنت اثر رایان جینگراس

فروپاشی امپراتوری عثمانی به هیچ وجه یک رویداد منحصر به فرد نبود. پس از ششصد سال فرمانروایی بر مردمان شمال آفریقا، بالکان و خاورمیانه، مرگ و میر سلطنت سلسله‌ای از جنگ‌ها، شورش‌ها و انقلاب‌ها را در بر گرفت که اوایل قرن بیستم را نیز در بر می‌گرفت. این کتاب "سقوط سلطنت" شامل گزارش کاملی از نیروهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی است که موجب گذر دولت عثمانی شدند. در بررسی تراژدی‌های بسیاری که در سال‌های 1908 و 1922 روی داد، سقوط سلطنت به بررسی عللی می‌پردازد که در نهایت باعث شد بسیاری از میراث عثمانی‌ها را با نفرت و کینه ببینند.
این جلد بازگویی این تاریخ حیاتی را ارائه می‌کند که از دید کسانی که در فروپاشی عثمانی زندگی کرده‌اند دیده می‌شود. رایان جینگراس با تکیه بر طیف وسیعی از منابع به زبان‌های مختلف، تعادل مهمی را در ارائه و تفسیر تأثیرگذارترین تجربیاتی که زندگی آخرین نسل امپراتوری را شکل داده است، ایجاد می‌کند. داستان ارائه شده در اینجا دیدگاه‌های جمعیت متنوع امپراتوری و همچنین رهبرانی را که دولت را تا پایان آن هدایت کردند، در نظر می‌گیرد. سقوط سلطنت در بررسی مبارزات شخصی، جمعی و ملی که تهاجم ایتالیا به لیبی، جنگ بالکان، جنگ بزرگ و جنگ استقلال ترکیه را تعریف کرد، به خوانندگان توضیحی تازه و جامع از چگونگی و چرایی حکومت امپراتوری عثمانی ارائه می کند.

کتاب سقوط سلطنت

رایان جینگراس
رایان جینگراس استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی در کالیفرنیا و مورخ اواخر امپراتوری عثمانی است.او نویسنده پنج کتاب از جمله طلوع ابدی: ترکیه در عصر آتاتورک و سواحل غم انگیز: خشونت، قومیت و پایان امپراتوری عثمانی است. او در مورد موضوعات مختلف مرتبط با تاریخ و سیاست در نشریاتی مانند امور خارجه، نیویورک تایمز، مجله بین المللی مطالعات خاورمیانه، مجله خاورمیانه، مطالعات ایران، گذشته و حال، و جنگ در سنگ ها منتشر کرده است.