کتاب گزند روزگار

Gazand-e Rouzegar
خاطراتی از تحولات فارس در آستانه جنگ دوم جهانی، مجلس چهاردهم و…
کد کتاب : 46168
شابک : 978-9646578524
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 481
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب گزند روزگار اثر نصرالله سیف پور فاطمی

کتاب « گزند روزگار» "خاطراتی از تحولات فارس در آستانه جنگ دوم جهانی، مجلس چهاردهم و… " نوشته « نصرالله سیف پور فاطمی» توسط انتشارات شیرازه منتشر شده است.
کتاب گزند روزگار در واقع خاطرات نویسنده کتاب، آقای سیف پور فاطمی است. وی از دوران خدمتش در استانداری فارس سخن را آغاز نموده که مقارن است با سال های پایانی حکومت رضا شاه و همچنین دوران نمایندگیش در مجلس چهاردهم شورای ملی. آنچه در مورد کتاب حائز اهمیت است، دو مورد می باشد اول آنکه از حوادث و تحولات فارس در دوره استانداری خویش اطلاعات دسته اول و بکری به خواننده ارائه می دهد که خود شاهد آن بوده است و در منابع دیگر مشاهده نشده است. رویدادهایی از قبیل تحولات فارس و انتخابات مجلس دوره چهاردهم در این منطقه و دوم آنکه سیف پور فاطمی توانست میان حوزه های ذی نفوذ محلی و جلب پشتیبانی و همکاری ادارات دولتی مرکز، همچنین همراهی با مراکز قدرت مانند تشکیلات لشکری بعد از شهریور 1320 تعامل و همراهی ایجاد نماید که در هیچ یک از منابع منتشره ی این دوره مشاهده نشده است.

کتاب گزند روزگار

نصرالله سیف پور فاطمی
سید نصرالله سیف‌پور فاطمی (۱۲۷۹ نایین - ۱۳۶۸ آمریکا) نویسنده، روزنامه‌نگار، استاد تاریخ خاورمیانه و یک دوره نماینده مجلس شورای ملی بود. او نخستین مجله به سبک جدید (مجله باختر) را در ایران منتشر کرد.پدرش سید محمدعلی سیف‌العلماء (درگذشته ۱۳۱۴ خورشیدی) از نوادگان قاضی نورالهدی نائینی بود و سه برادر داشت: یکی حسین فاطمی (وزیرامور خارجه ایران در دوران مصدق) فرج‌الله سیف پور فاطمی (مصباح‌السلطان) و محمدخان معصومی. خواهرش نیز سلطنت فاطمی بود.