کتاب نوشتن خلاق

Writing the Natural Way
کد کتاب : 1005
مترجم : گروه ترجمه کارگاه نوشتن خلاق برلن
شابک : 978-964-207-110-4
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

معرفی کتاب نوشتن خلاق اثر گابریله ریکو

کتاب نوشتن خلاق، اثری نوشته ی گابریله ریکو است که نخستین بار در سال 1983 وارد بازار نشر شد. این کتاب به صدها هزار مخاطب نشان داده که چگونه می توان نویسندگی را با لذت ترکیب کرد. نوشتن خلاق با ارائه ی تمرین ها و راه حل هایی کاربردی و سرگرم کننده به مخاطبین کمک می کند تا سبک نوشتارِ طبیعی و منحصر به فرد خود را بیابند و از استعدادهای خود در داستان سرایی، کمال بهره را ببرند. در واقع ریکو نشان می دهد که خلاقانه نوشتن، امری چندوجهی است و به وجود ویژگی های مختلفی در نویسنده بستگی دارد. زمانی که بر تعدادی از تکنیک های ارائه شده توسط ریکو تسلط بیابید، خواهید دید که اکنون آن قدر به نویسنده ی درونتان اعتماد پیدا کرده اید که کلمات را بدون تردید بر روی کاغذ بیاورید. پس از مطالعه ی این کتا، نه تنها از انتقادها هراسی نخواهید داشت، بلکه خواهید توانست از آن ها برای بهتر شدن کارتان بهره ببرید.

کتاب نوشتن خلاق

گابریله ریکو
گابریله لوسر ریکو، زاده ی 11 جولای 1937 و درگذشته ی 15 مارس 2013، استاد دانشگاه و نویسنده ی آمریکایی بود.ریکو مادرش را در سال 1945 در بمبارانی در آلمان از دست داد و در سال 1948 به ایالات متحده آمد. او استاد دانشکده ی زبان انگلیسی و هنر در دانشگاه دولتی سن خوزه است.ریکو در سال 1976، مدرک دکترای خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد و در سال 1983، رئیس امور دانشجویان این دانشگاه شد. گابریله ریکو در سال 2013 به خاطر ابتلا به سرطان، چشم از جهان فرو بست.
نکوداشت های کتاب نوشتن خلاق
A popular classic.
یک اثر کلاسیک محبوب.
Penguin Random House Penguin Random House

An excellent book not only for writing but for processing life.
اثری شگرف نه تنها برای نوشتن بلکه برای تحلیل زندگی.
Booktopia

A dramatically different approach to writing.
روشی بسیار متفاوت در نوشتن.
Better World Books

قسمت هایی از کتاب نوشتن خلاق (لذت متن)
من برنامه ی دوره ی آموزش نوشتن خود را در سال های آموزگاری ام ریخته بودم. اگر چه در آن زمان قواعد مرسوم انشاء نویسی را کم و بیش رعایت می کردم، امّا به کرات شگفت زده می شدم که چرا بیشتر شاگردان با تردید، بی رغبتی و حتی اکراه آشکار به نوشتن می پردازند. سعی کرده بودم با استفاده از تکنیک های مختلف آموزشی در آن ها شوق و انگیزه ایجاد کنم، اما زحماتم کمتر نتیجه بخش بود. جای انکار نبود که شاگردانم در موقع پایان دوره دقیقا در همان سطحی قرار داشتند که دوره را شروع کرده بودند: با همان توانایی های کم، متوسّط و زیاد در نوشتن.

فردای آن روز با شور راهی اولین دوره ی آموزش نوشتن شدم و روند ایده یابی خلاق جدید را برای دانشجویان شرح دادم. به آن ها توضیح دادم که این روش بخشی از مغز را به کار می گیرد که تا کنون از توانایی های آن به ندرت در نوشتن استفاده کرده اند. به این جهت می تواند ذهنیت آن ها را نسبت به نوشتن به طور بنیادین تغییر دهد. با آن که دانشجویان ابتدا با تردید به آن می نگریستند، ولی راهنمایی من را پی گرفتند. از آن روز به بعد پیشرفت چشمگیری در کارشان پیدا شد و از آن زمان به بعد، در دوره های آموزش نوشتن، روش خوشه سازی غیر خطی را مبنای کارم قرار دادم.

اگر یاد بگیریم بازی طبیعی موزون میان دو نیم کره ی مغز را سد نکنیم و بگذاریم این بازی آزادانه اتفاق بیفتد، می توانیم طبیعی تر، راحت تر و با اجبار بسیار کمتری بنویسیم. از «طبیعی» منظورم در این جا «ذاتی» و «طبیعت داده» است. همه ی ما از توانایی های بیانی برخورداریم که باید آن ها را کشف کنیم و گسترش دهیم.