کتاب موسیقی هزار ساله

Music of a Thousand Years
تاریخ جدید سنت های موسیقایی ایران
کد کتاب : 105354
مترجم :
شابک : 978-9642135318
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب موسیقی هزار ساله اثر ان ایی. لوکاس

نظام خاص موسیقی سنتی ایرانی از دیرباز به عنوان محصول فرهنگ کهن ایرانی همیشه در حال تکامل تلقی شده است. آن ای. لوکاس در موسیقی هزار سال استدلال می‌کند که این موسیقی پدیده‌ای مدرن است که به‌طور پاک نشدنی با مفاهیم تغییر تاریخ ملی ایران پیوند خورده است. لوکاس به جای در نظر گرفتن یک تاریخ واحد موسیقی ایرانی، عدم تشابه و گسست فرهنگی را در طول زمان نشان می دهد و دو مفهوم متفاوت از ساخت موسیقی را در رابطه با هنجارهای موسیقی پیشامدرن و مدرن آشکار می کند. کتاب «موسیقی هزار ساله» "تاریخ جدید سنت های موسیقایی ایران"، اولین اثری است که درک تاریخ موسیقی خاورمیانه را با درک کنونی تاریخ سیاسی منطقه همسو می کند.

کتاب موسیقی هزار ساله

ان ایی. لوکاس
لوکاس استادیار گروه موسیقی اتنوموزیکولوژی در کالج بوستون است که در سنت های موسیقی ایرانی و عرب زبان خاور نزدیک تخصص دارد. جایی که او همچنین در برنامه تمدن ها و جوامع اسلامی تدریس می کند. او به دلیل کارش در تاریخ نگاری موسیقی خاورمیانه شناخته شده است.
دسته بندی های کتاب موسیقی هزار ساله
نکوداشت های کتاب موسیقی هزار ساله
Lucas turns the standard history of Persian music on its head, proving it is not a story of the survival of an ancient tradition, but rather the story of the invention of tradition.
لوکاس تاریخ استاندارد موسیقی ایرانی را تغییر می دهد و ثابت می کند که داستان بقای یک سنت کهن نیست، بلکه داستان ابداع سنت است.
Modern Middle East: A History

Music of a Thousand Years presents an innovative narrative of Persian music history and also provides important new perspectives on how to analyze the meaning of music and culture in historical perspective.
موسیقی هزار سال روایتی بدیع از تاریخ موسیقی ایرانی ارائه می کند و همچنین دیدگاه های مهم جدیدی در مورد چگونگی تحلیل معنای موسیقی و فرهنگ در منظر تاریخی ارائه می دهد.
Mohammadi, Lecturer in Ethnomusicology, University of California, Los Angeles

قسمت هایی از کتاب موسیقی هزار ساله (لذت متن)