کتاب تابستانی با پروست

Ein Sommer mit Proust
کد کتاب : 107368
مترجم :
شابک : ‏‫‬978-6004903271
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تابستانی با پروست اثر ماتیاس چوکه

می‌گویند برای نویسنده‌شدن، لازم است که شاهکار مارسل پروست، در جستجوی زمان از دست رفته را خوانده باشید: واقعیتی کمابیش حقیقی. کتاب «تابستانی با پروست»، مواجهه‌ی نویسنده‌‌ی آلمانی، ماتیاس چوکه، با این کتاب عظیم است. او در این راه، با اطرافیان خود، با مترجم فرانسوی‌زبان کتاب پروست و تعدای پروست‌شناس و پروست‌پژوه در حال نامه‌نگاری است. هر کس که به مطالعه‌ی کتاب پروست نشسته باشد، متوجه سختی‌های راه خواهد شد. ماتیاس چوکه نیز مانند تمام خوانندگان دیگر، چندین ماه با این حرکت دائمی ادبی و پستی و بلندی‌هایش همراه می‌شود. نثر پروست، آسان فهم نیست و مطالعه‌ی آن نیازمند تمرکز و انرژی کافی است. به همین دلیل است که تاریخ ادبیات مدام به پروست و کتاب عظمیش بازمی‌گردد و دوباره دست به تفسیر آن می‌برد.
کتاب «تابستانی با پروست»، مطالعه‌ای انتقادی در قالب سری از نامه‌نگاری‌هاست که با چاشنی طنز نیز همراه است. نویسنده‌ی کتاب با چالش‌های بسیاری در همراهی با کتاب مواجه می‌شود و در مورد همین مسئله به دیگران نامه می‌نویسد. اگر کتاب پروست را خوانده‌اید یا می‌خواهید بخوانید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا با روحیه‌ای انتقادی‌تر با آن برخورد کنید و با جهان پیچیده‌ی آن بیشتر آشنا شوید.

کتاب تابستانی با پروست

قسمت هایی از کتاب تابستانی با پروست (لذت متن)
اوایل ژوئن شروع کردم به خواندن در جست وجوی زمان از دست رفته پس از خواندن چند صفحه نخست به مترجم آثارم که بانویی فرانسوی زبان است، در مورد قصد مطالعه این کتاب نامه ای ایمیل کردم. با این فرض که او در مورد این اثر صاحب نظر است - چون در عالم فرانسه زبان این اثر با شیر اندرون شود و با جان به در امیدوار بودم برایم آرزوی موفقیت کند و چنانچه توان مطالعه ام بین راه تحلیل رفت، گاه گداری زیر بال و پرم را بگیرد.